בית הדין חייב למסור פרטים על קיצוצים ולשמוע את עמדתם של עובדי ערוץ 13

בית הדין לעבודה חייב ביום חמישי האחרון את הדירקטוריון של חברת "רשת" לדחות את ההחלטה על הקיצוצים ולשמוע את עמדת העובדים טרם קבלת ההחלטה. אחרי דיון שארך כשבע שעות, החליט בית הדין לעבודה בבת ים על הקפאת התוכנית של הנהלת רשת לאשר כבר מחר בדירקטוריון קיצוץ בשיעור של עשרות אחוזים בתקציב חדשות 13.

במהלך הדיון ציינה השופטת דפנה חסוןזכריה כי על אף ש"רשת" הינה החברה האם, ולכן המו"מ אינו מתנהל ישירות מולה, בלתי מתקבל על הדעת כי החברה תקבל החלטה דרמטית כזו שתעקר ותייתר בהמשך את המו״מ עם עובדי החדשות, מבלי אפילו לתת לעובדים זכות שימוע.

לכן הוחלט בין היתר כי "רשת" תעביר נתונים כלכליים לוועד העובדים, המנמקים את כוונתה לבצע את הקיצוץ בתקציב. לאחר מכן תינתן לעובדים אפשרות לגבש את עמדתם ולהגיש חוות דעת, שאותה יצטרכו חברי הדירקטוריון לשקול לפני קבלת ההחלטה על קיצוצים.
ככל שלא תושג הסכמה בתום הליך ההשהיה, כל צד יוכל לשמור על טענותיו ולפעול כדי להגן על זכויותיו. "ננקוט בכל האמצעים העומדים לרשותנו על חברת חדשות עצמאית ומתפקדת במלוא מובן המילה", נמסר מארגון העיתונאים המייצג את העובדים.

יצוין שוועד עובדי חדשות 13 החריף בשבוע שעבר את המאבק בהנהלה והודיע כי עיתונאי החברה לא ישתתפו היום בתוכניות הבוקר ורצועת אחר הצהריים, ולא יקדמו את תכניות רשת. זאת, לאחר שגילו באקראי כי דירקטוריון החברה צפוי לאשר הפחתה בתקציב חברת החדשות.