בית הדין הורה להנהלת נס טכנולוגיות לחדש את המו"מ עם העובדים

פסק דין משמעותי להתאגדויות העובדים בישראל: בית הדין האזורי לעבודה בתלאביב קיבל אתמול (ראשון) את עמדת ההסתדרות והורה להנהלת נס טכנולוגיות לחדש את המו"מ, תוך שהוא קובע כי ההסתדרות נותרה ארגון העובדים היציג בחברה.

המאבק המשפטי שניהלו ההסתדרות וועד עובדי נס נגד הנהלת החברה החל בעקבות ניסיונותיה החוזרים של נס להתחמק זה זמן רב מקיום מו"מ עם ההסתדרות על הסכם קיבוצי ראשון בחברה, לאחר שעובדיה התאגדו בהסתדרות בתחילת שנת 2014.

2018-04-09_194517

פעילי ההתאגדות בעת צירוף עובדי החברה לשורות ההסתדרות (צילום: התאגדות עובדי נס)

נס בחרה להתחמק מחובתה לנהל את המו"מ עם העובדים ועם ההסתדרות שכבר הוכרה בעבר כארגון העובדים היציג בחברה, ונקטה בשיטה של סחבת וגרירת המו"מ על פני זמן ממושך. לבסוף נס אף ביקשה לסגת משולחן המו"מ לגמרי תוך שימוש בטענה כי בחלוף הזמן ההסתדרות איננה עוד ארגון העובדים היציג בקרב עובדיה.

השופט דורי ספיבק קבע באופן חד משמעי כי ההסתדרות הוכיחה שהיא ארגון העובדים היציג, ובניגוד לרצונה של נס חייב אותה לחזור באופן מיידי לשולחן הדיונים. "על המשיבה (נס) לחדש באופן מיידי את המשא ומתן הקיבוצי לכריתת הסכם קיבוצי מיוחד עם נציגות העובדים, ולקבוע לשם כך פגישות סדירות ותכופות", נכתב בפסק הדין.

בית הדין אף הגדיל לעשות ומתח ביקורת על התנהלותה של נס תוך שהוא קובע כי היא הסתירה מידע מנציגות העובדים בניסיונה לסכל את הוכחת היציגות והתנהלה בניגוד לדין כשניסתה לפגוע בהתארגנות: "המשיבה לא הכחישה […] את משלוח המכתב שעל פניו יש בו אכן פגיעה חמורה ואסורה בזכות להתארגנות של עובדי המשיבה, וניסיון פסול לפנות אליהם באמצעות מנהלי החברה, לגרום לדהלגיטימציה של ההתארגנות ולהשפיע עליהם שלא יצטרפו אליה".