בירוקרטית הכיבוש: שוברים שתיקה מפרסם חוברת עדויות חדשה בשם "ממשל צבאי"

ארגון שוברים שתיקה פרסם היום (שלישי) חוברת עדויות חדשה בשם "ממשל צבאי", המביאה עדויות של עשרות חיילים, חיילות, קצינים וקצינות לשעבר ששירתו בשטחים הפלסטינים הכבושים במסגרת המינהל האזרחי, במנהלת תיאום וקישור (מת"ק) עזה וביחידת מתאם פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש). "למרות התפקיד המרכזי שממלאים גופים אלה – העיסוק הציבורי בהם נותר מוגבל ומצומצם. העדויות החדשות מדגימות כיצד הגופים האחראים לטפל בנושאים אזרחיים והומניטריים הפכו לכלי שמנוצל על ידי ישראל ומשמש את הצבא להגברת השליטה האפקטיבית על חיי הפלסטינים"" נמסר.

יד רוחצת יד: ראש המינהל האזרחי תת אלוף פארס עטילה, הרב שמואל אליהו, ראש מועצת שומרון יוסי דגן וח"כ יולי אדלשטיין (ליכוד) בסוכה בהתנחלות בשטחים הכבושים בספטמבר אשתקד.  דגן העניק לרב אליהו, לאדלשטיין ולפארס עטילה תעודות הוקרה על "הסיוע לשומרון ולתושביו" (צילום: מועצה אזורית שומרון)

 

עדויות החיילים והקצינים ששירתו במתפ"ש, במת"ק עזה ובפרט במינהל האזרחי, מדגימות כיצד פעילות היחידות הללו נעה על שני צירים המאפיינים את מדיניות הכיבוש הישראלית בכללותה: מצד אחד, שימור ושכלול הפיקוח והבקרה על האוכלוסייה הפלסטינית, ומצד שני, העמקת והרחבת האחיזה הישראלית בשטח הפלסטיני. "הפלסטינים אינם זקוקים להיכרות עם המנגנונים הללו, שחולשים על חייהם. אבל רוב הישראלים אינם מכירים אותם או את סוג האלימות שהם מפעילים. עדים סיפרו לנו על המעורבות המקיפה של מתנחלים; על שלילת היתרים ככלי לשליטה, הפעלת לחץ וענישה קולקטיבית; ועל אפליה מובנית ורחבת היקף", נאמר בעדויות של החיילים והקצינים ששירתו בשטחים הכבושים בעשור האחרון.

לדברי המנכ"לים המשותפים של שוברים שתיקה, אבנר גבריהו ויעל לוטן, "הכיבוש הוא לא רק מחסומים, פלישות לבתים ומעצרים. הוא גם תשתית של אלימות בירוקרטית מסועפת ומפלה, ששולטת ומנהלת את החיים האזרחיים הפלסטינים, ובלעדיה השליטה הצבאית שלנו בשטחים לא היתה יכולה להימשך כבר למעלה מ-55 שנים".

 

קישור לחוברת העדויות החדשה – "ממשל צבאי":  https://bit.ly/3zpQtc7