ביקשו לסכל התארגנות עובדים: נגזרו עונשים על בכירי רמי לוי שיווק השקמה

בית המשפט השלום בירושלים גזר השבוע (רביעי) את עונשיהם של בכירי חברת רמי לוי שיווק השקמה שהורשעו בפגיעה בפרטיות לקוחות הסלולר של החברה, לאחר שהשתמשו במאגרי המידע שלה בניגוד לחוק.

על החברה הוטל לשלם קנס בסך 600 אלף שקל ופיצויים בסך 200 אלף שקל לנפגעים שנעשה שימוש במידע שלהם. מנכ"ל החברה אופיר אטיאס נקנס באופן אישי ב-75 אלף שקל והוטל עליו גם מאסר על תנאי. שלמה אדרת ג'וליאן, קצין הביטחון בחברה, נידון לחמישה חודשי עבודות שירות ולקנס בסך 20 אלף שקל.

הנאשמים הורשעו על פי הודאתם במסגרת הסדר טיעון, והודו שעשו שימוש במאגר המידע לצורך שליפת מידע בנוגע לאירועים אישיים של עובדים, יחסיהם הרומנטיים ונושאים אחרים. החברה הורשעה בשימוש במאגרי מידע בניגוד למטרתם, אטיאס הורשע בגין עבירות של הפרת חובת סודיות ושימוש במאגר מידע בניגוד לחוק, ואדרת ג'וליאן הורשע בעבירות של פגיעה בפרטיות, הפרת חובת סודיות ושימוש במאגר מידע בניגוד לחוק.

בין היתר הודו הנאשמים שחיפשו חומרים על עובדת שהובילה מהלך התארגנות בחברה הבת ביכורי השקמה. בפרשה זו כבר נקנסה החברה ב-1.5 מיליון שקלים בגין פגיעה בהתארגנות העובדים. עוד נקבע, בעקבות הודאת הנאשמים, שערכו בדיקות במאגרי המידע של החברה אחרי פריצה לביתו של הנאשם אטיאס בשנת 2013, וכן הנאשם אדרת ג'וליאן ביצע בדיקה במאגרים על מספרו של אדם שהגיש תביעה נגד החברה, ועל מספריהם של כמה עיתונאים שפרסמו כתבות שליליות על החברה.

בשנת 2011 קיבלה חברת שיווק השקמה רישיון למתן שירותי סלולר ממשרד התקשורת, וכן גישה למאגר המידע המתעד נתוני תקשורת של לקוחות החברה המאפשר הפקת פלטי שיחות וקבלת אינדיקציה על מיקומי טלפונים בעת קיום השיחה.