ביפו זועמים על התנהלות המשטרה: ח"כ ג'בארין קרא להפסיק את האלימות כלפי התושבים

תושבים ערבים בעיר יפו, חברי כנסת מהרשימה המשותפת וחבר מועצת העיר ת"איפו מטעם חד"ש, עו"ד אמיר בדראן, מתחו אמש (רביעי) ביקורת על ההתנהלות הברוטלית של המשטרה. כוחות יס"מ שהגיעו אמש לעצור צעיר תושב עג'מי בטענה שהפר הנחיות משרד הבריאות הפעילו אלימות קשה כלפי אישה ותקפו צעירים נוספים במקום. תושבים תועדו את אלימות המשטרה כולל האלימות ללא רסן כלפי האישה, אמו של הצעיר, קטין שאינו נושא תעודה זהות. לאחר מכן, התושבים הפגינו שרפו צמיגים וחסמו רחובות.

כוחות יס"מ, אמש, ביפו (צילום: אקטיבסטילס)

חבר מועצת העיר, עו"ד בדראן, מסר כי העילה למעצר החשוד בשל הקורונה אינה נכונה: "הבחור הזה שממנו התגלגל כל הסיפור 'הפר תנאי בידוד'? איזה שטויות. הסיפור נולד מזה ששני שוטרים נגשו לרחוב וביקשו תעודת זהות, כשהם לא יודעים מי הוא. אז איך הם יודעים שהוא הפר את הבידוד? ואם זו הייתה הטענה למה מפקד התחנה לא אמר לי את זה, אני ירדתי לעצורים, דיברתי איתם, והם אמרו לי שרק אתמול מלאו לו 17 שנה. לא הופקה לו תעודת זהות".

בדראן הוסיף: "גם אם הייתה הפרה כלשהי של ההנחיות מצד הצעירים אין שום הצדקה בעולם לאלימות המשטרתית הבלתי מרוסנת שהופעלה נגדם ולכל עבר. אני מתפלל שזה יגמר מהר, שהילדים ישובו לביתם מיד, שהאישה שהותקפה תחלים, שלא יהיו עצורים או מותקפים נוספים ושיתברר שהכל היה חלום בלהות שחלמתי ב-1 באפריל".

ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת) קרא למשטרה להפסיק את כל ביטויי האלימות כלפי תושבי יפו. "אלימות משטרתית היא מסוכנת תמיד, והיא מסוכנת שבעתיים בצל משבר הקורונה. כרגע היא מסכנת את יפו כולה בעת הרגישה הזו. אני קורא למשטרה להפסיק את האלימות כנגד תושבי יפו, לשחרר את העצורים ולהרגיע את הרוחות בתיאום עם הנהגת הציבור הערבי". לדברי ח"כ עופר כסיף (חד"ש הרשימה המשותפת) "האלימות המשטרתית ביפו היא בלתי נסבלת וחסרת אחריות בשעה כזו. כולנו ראינו כיצד מול ציבור יהודי המשטרה יודעת לפעול באופן אחר לחלוטין. אני קורא למשטרה לשחרר את העצורים ולחדול מיד מהפרובוקציות המיותרות, וקורא למפגינים לשוב ולהישאר בבתים. המחאה מוצדקת, אך בשעה כזו יש לנהוג באחריות ובזהירות".