ביפו הפגינו נגד פינוי של משפחה; ח"כ כסיף: זהו קפיטליזם אכזרי וטיהור אתני גזעני

עשרות יהודים וערבים הפגינו אמש (שלישי) מול ביתה של ראודה עאייש אבו ח'אטר ברחוב עזה ביפו. הם מפגינים במחאה על פינויה של אבו ח'אטר מביתה לטובת הקמת פרויקט מחיר למשתכן. בין המפגינים פעילי חד"ש ומק"י מיפו ותל-אביב וכן חבר מועצת העיר ת"א-יפו שולה קשת, מסיעת אנחנו העיר.

מפגינים, אמש, מול ביתה של ראודה עאייש אבו ח'אטר ברחוב עזה ביפו (צילום: זו הדרך)

 

עו"ד מרים כבוב סיכסיכ, המייצגת את בני המשפחה, נאמה בפני המפגינים, והאשימה כי מפנים אותה מהנכס "בלי כל פיצוי כספי, כאילו זורקים משפחה שלמה לרחוב מבלי להניד עפעף". לדבריה, בית המשפט העליון דחה את בקשתם למנוע את הפינוי, ופסק כי אבו ח'אטר תפונה ותפוצה בכ-5 אלף שקל מדי חודש.

"זכו במכרז שלוש חברות מאוד גדולות – הם התחייבו לפנות את כל הדיירים. מבחינתם הם ראו רווח פוטנציאלי של יותר מ-1,600 יחידות דיור. זה עוול שעשו למשפחת אבו ח'אטר. זה עוול שאני רואה שעושים להרבה משפחות ביפו. עמידר אמרו לנו: תפנו את הבית, אנחנו ניתן לכם משהו אחר – אני רוצה להגיד לכם שזה לא עובד ככה. כולנו זכאים לקבל קורת גג מכובדת. אף אחד לא בא ואמר שיום בהיר אחד יגיע יזם ויפנה אותי לרחוב ושלא יהיה לי מה לעשות עם זה", הדגישה.

יצוין שאמש נאם ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) מעל בימת הכנסת וסיפר את סיפורה של המשפחה היפואית. "הבית ברחוב עזה ביפו, כמו בתים נוספים בסביבותיו, נמכר ליזמים שמתכננים להקים שם אלפי יחידות דיור ולגרוף מאות מיליונים מבלי שתובטח זכותם של הדיירים הנוכחיים במקום, וביניהם ראודה ומשפחתה. לא רק שהתוכנית דוחקת מהמקום תושבים מוחלשים ומשכנת שם עשירים, אלא שבדומה לתוכניות אחרות היא דוחקת ערבים ומחליפה אותם ביהודים – מדיניות המשלבת קפיטליזם קר ואכזרי עם טיהור אתני גזעני".