ביום רביעי בחד"ש י-ם: הקרנת הסרט 'סרעה' ושיחה עם הבמאי מיכאל קמינר

ביום רביעי הקרוב בסניף חד"ש בירושלים יוקרן הסרט "סרעה" ותיערך שיחה עם הבמאי מיכאל קמינר וצאצאים לפליטי הכפר הפלסטיני ס'רעה. סארה אבו לטיפה נולדה לפני 75 שנה למוכתר הכפר הפלסטיני ס’רעה וגדלה בביתו. בשנת 1948, בהיותה בת חמש, גורשה סארה עם משפחתה מס’רעה.

2019-07-08_200420

במאי הסרט, נולד בשנת 1964 בקיבוץ צרעה, שנים לאחר שהקיבוץ עבר מס’רעה אל העמק הסמוך. כילד טייל פעמים רבות ל"בית המוכתר" במעלה ההר. מעולם לא סופר לו ולחבריו שזהו ביתם של אנשים אחרים, ומיהם האנשים האלו. דרך חומרים ארכיונים ושיחות עם מייסדי הקיבוץ ועם הפליטים שגורשו מן הכפר, יוצא הסרט במסע לגילוי הנסתר.

מדוע לא סופר חלקם של חברי הקיבוץ ביחס לפליטי סרעה? מדוע לא סופר כלל על הכפר?
במאי הסרט, מיכאל לקמינר, יהיה נוכח בהקרנה יחד עם צאצאים של פליטי ס'רעה וינהל דיון לאחריה על זיכרון ושכחה, על איך נבנה נראטיב, איך אנו מגיבים לדיסוננס בנראטיב, על יחסי אקטיביזם שמאל עם הקהילה בה אנו חיים ועל הכרה הדדית האחד באסונו של האחר כפתח להבנה וחיים משותפים.

כאמור ההקרנה תתקיים ביום רביעי הקרוב, 10 ביולי, בשעה 19:00 במועדון ע"ש אלכסנדר פן, רחוב כורש 14, כניסה 4, קומה א' בירושלים. הכניסה חופשית מוזמנים לתרום בכניסה 20 שקל לטובת מימון תרגום הסרט לערבית. הסרט דובר עברית, אנגלית וערבית עם כתוביות לעברית.