ביוזמת אנחנו העיר: הפגנה נוספת בדרום ת"א בדרישה לפנות את התחנה המרכזית

ביוזמת תנועת אנחנו העיר ביום רביעי הקרוב בשעה 17:30 תתקיים הפגנה נוספת בדרום תל-אביב בדרישה לפנות את התחנה המרכזית. בשבוע שעבר כבר נערכה הפגנה מול עיריית ת"א-יפו בהשתתפות פעילים ותושבי שכונת נווה שאנן זועמים.

אחת הכניסות לתחנה המרכזית בתל-אביב במקום בו היו בעבר פרדס ובאר ברחוב סלמה (צילום: ויקידפיה)

 

מתנועת אנחנו העיר נמסר: "מחדל כזה לא ראינו כבר הרבה זמן "לאחר שעשו סיבוב תקשורתי על גבי התושבות והתושבים, מתברר שראש העירייה ושרת התחבורה לא חתמו על הסכם הפינוי של התחנה המרכזית. כתוצאה מכך משרד התחבורה עוד לא הודיע לחברת התחנה המרכזית על סיום חוזה השכירות ופינוי התחנה. במידה והודעה שכזו לא תצא עד סוף החודש, חוזה השכירות יוארך באופן אוטומטי."

"אי פינויה של התחנה המרכזית גוזר עוד עשרות שנים של זיהום, הזנחה ופשיעה בשכונות שלנו, וגוזר על תושבות ותושבי דרום העיר להמשיך ולחיות במאבק על חייהןם, בעיר היקרה בעולם", הדגישו. "בואו להפגין איתנו בסולידריות עם הסוחרות והסוחרים, התושבות והתושבים, הנוסעות והנוסעים וכל מאות אלפי הנפגעים מהמחדל המזהם הזה".

על פי עדויות הסוחרים והנוסעים בשועות האחרונים נרשמה הזנחה פושעת ולאלימות במתחמי המסחר בתחנה המרכזית: חנויות נפרצות והתכולה נזרקת למסדרונות, ביזה של התכולה, אי-איסוף זבל במשך ימים, מיזוג שלא עובד, ניתוק החשמל, נעילת שערים בשעות העבודה, צמצום מאבטחים ועוד. מרגע שהוכרז בחודש שעבר על צו סגירה של התחנה המרכזית עקב אי רישיון עסק – חברת התחנה המרכזית בבעלות הטייקון קובי מימון, העלו הילוך בהתעללות בבעלי העסקים בתחנה.

 

האירוע בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/634178897781489

 

עוד בנושא:

תושבי דרום תל אביב הפגינו מול העירייה בדרישה לפינוי התחנה המרכזית

 

סרטון –  מפגינים בשבוע שעבר מול עיריית ת"א-יפו:

https://www.facebook.com/WeCityTLV/videos/994657847788337