ביבי הביתה: בחוששו מכתב האישום מגביר נתניהו את עוצמת ההסתה

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, החליט בשבוע שעבר להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בגין עבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים (עוד על כך ר' עמוד 4 בגיליון "זו הדרך" הקרוב).

התמונה העולה מכתב האישום נגד נתניהו חמורה וקשה ביותר. ממצאי חקירת המשטרה מספקים הצצה לשחיתות המבנית במערכת ומפנים זרקור לקשרי הוןשלטון שאפיינו את כל ממשלות נתניהו בעשור האחרון: יחסי קחתן עם אילי ההון ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר במשך למעלה מחמש שנים; רקיחת עסקה עם מו"ל "ידיעות אחרונות" ואיל התקשורת ארנון (נוני) מוזס; ומסירה בפועל של משרד התקשורת לידי משפחת אלוביץ', בעלי אתר "וואלה". מעל לכל בולטת האובססיה של נתניהו לכלי התקשורת והניסיון שלו ושל משפחתו לשלוט בסיקור העיתונאי בישראל.

כתב האישום, העריכו פרשנים פוליטיים רבים בטווח שבין "מקור ראשון" ל"הארץ", מבשר את "סוף עידן נתניהו". ואכן, ניתן להעריך כי סוף שלטונו קרב – גם אם יעמוד בראשות ממשלת המעבר בכנסת ה-23. יעידו על כך כוונות ההתמודדות בפריימריז של כמה מבכירי הליכוד; דבריו של אביגדור ליברמן (25.11) נגד מתן חסינות לנתניהו; כמו גם כישלון נתניהו עצמו להרכיב שוב ממשלה.

אך למחנה מתנגדי נתניהו אסור לשכוח: את נתניהו חייבים להדיח לא רק בגלל שחיתותו, אלא גם בגלל ההסתה הגזענית חסרת המעצורים שלו נגד הציבור הערבי ונגד נבחריו בכנסת; בגין הרחבת ההתנחלויות ופשעי המלחמה בשטחים הכבושים; בעקבות העמקת הפערים החברתייםכלכליים בשנות כהונתו; ובשל הגברת התוקפנות נגד מדינות ועמי האזור בתקופתו. גזענותו של נתניהו, המופגנת בעתות משבר אישיפוליטימשפטי, היא צדה השני של מטבע האישום בשחיתות.

מק"י וחד"ש הזהירו בזמן אמת מפני ההסתה של הימין הפשיסטי המשתולל, שרשמה בשבועות האחרונים שיאים חדשים כאשר עמדה על הפרק אפשרות של הרכבת ממשלה הנסמכת על תמיכת הרשימה המשותפת. מק"י וחד"ש שבו והזהירו שאיהעמידה מול ונגד ההסתה כלפי המיעוט הלאומי תגביר את התיאבון הפשיסטי לפגיעה ברשויות האכיפה, בתקשורת, באקדמיה, בתרבות ובכל מי שלא יסור למרות הימין. דבריו המסוכנים של נתניהו ("לחקור את החוקרים") ושל שריו ועושי דברו נגד רשויות אכיפת החוק מעידים כי צו השעה, כעת יותר מתמיד, הוא סילוקו מכס השלטון.

אך זו גם שעת מבחן למחנה מתנגדי נתניהו: שותפות עם הציבור הערבי היא הדרך היחידה להפלת הימין, ושוויון אזרחי ולאומי הוא התשובה לגזענות השלטונית. עמידה מנגד, לעומת זאת, התחזות לימין, ושתיקה מול ההסתה של נתניהו נגד הנהגת הציבור הערבי ישרתו רק את המושחת.

הרשימה עומדת להתפרסם בגיליון "זו הדרך" הקרוב