בטרם עת נפטרו מנגיף הקורונה הפעיל החברתי הוותיק ג'קי אדרי ואחיו ניסים

הפעיל החברתי הוותיק יצחק "ג'קי" אדרי נפטר אתמול (רביעי) מנגיף הקורונה, בן 62 במותו.  אדרי, לשעבר חבר מועצת העיר דימונה נפטר אמש שעתיים לאחר שאחיו ניסים נפטר גם הוא מהמחלה.

אדרי היה מוכר גם כלוחם חברתי מאז שהשתתף בסרט התיעודי "זהב לבן עבודה שחורה" ששודר בתוכנית "עובדה", שתיאר את העסקתם הפוגענית של עובדי הקבלן במפעלי ים המלח בתחילת שנות ה-2000. הוא פעל לקידום השלום והצדק החברתי, נאבק בטייקוני הנדל"ן,  בהפרטה ובקשרי הון-שלטון. בשנתיים האחרונות היה פעיל נגד ממשלת הימין וקרא להתפטרותו של בנימין נתניהו מראשות הממשלה.

ג'קי אדרי לפני שנתיים, כפי שצולם מול הכנסת במסגרת הקמפיין נגד ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו (צילום: דף הפסייבוק של ג'קי אדרי)

 

בחודש יוני פרסם רשומה בפייסבוק בה התייחס במבט לאחור בסרט אודות מאבקו: "לפני 17 שנים שודר לראשונה סרט התעודה 'זהב לבן עבודה שחורה' בתוכנית עובדה של אילנה דיין. כגודל הכאוס התעסוקתי של עובדי קבלן בשנת 2004, כך גודל התיקון הענק בדפוסי העסקת עובדים בישראל. מאבק צודק סופו לנצח". לאחר שידור הסרט פוטר אדרי מעבודתו כמנהל מילוי מתקן ברום במפעלי ים המלח, אך המשיך במאבקו למען עובדי קבלן.

ב-22 בנובמבר 2010 הכריז, בישיבת חרום של מועצת העיר דימונה, על מרד תשלומי מים לתאגיד המים "מעיינות הדרום". מייד לאחר מכן ייסד מטה למאבק נגד תאגידי המים ונגד הפרטת משק המים בישראל. לאחר שהוצאו צווי עיקול למאות משפחות צרכני מים בדרום, פתח בשביתת רעב ב-18 בדצמבר 2011 נגד הפרטת תאגידי המים.  ב-21 בדצמבר 2019 יצא למסע "עוטף ישראל". הייתה זו הפגנת יחיד בקריאה להתפטרותו של נתניהו. המחאה נמשכה מספר שבועות, בהם הפגין במקומות שונים ברחבי המדינה. אדרי היה קורא ותיק של השבועון "זו הדרך" ונמנה עם מפיציו בדימונה ובדרום. חברו וידידו אפרים דוידי, עורך "זו הדרך", שיגר מכתב תנחומים למשפחתו בשמו במשם מערכת השבועון בעקבות מותו בטרם עת.