בטרם ישובו לכלא הצבאי: מפגש בפארק הירקון עם שני סרבי כיבוש

בפארק הירקון יתקיים מחר (שישי) בשעה 12:00 מפגש עם הסרבנים שחר פרץ (18) וערן אביב (19). זאת, ימים ספורים לפני חזרתם לתקופת כליאה נוספת. "בואו לשאול אותן שאלות, להתווכח, לשמוע חוויות או סתם לפרגן", נמסר מרשת מסרבות.

אביב ופרץ שנשפטו שניהם לעשרה ימים מאסר, שוחררו השבוע ואף נפגשו בכניסה לכלא הצבאי. אביב שריצה כבר 64 ימים בכלא הצבאי, יתייצב שוב בשבוע הקרוב לכליאה חמישית. פרץ, שזו הייתה כליאתה הראשונה, תתייצב בעוד מספר ימים ותצהיר בשנית על סירובה לשרת בצה"ל.

יצוין יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) ביקר לפני כשבועיים בכלא הצבאי את סרבן המצפון אביב. "‏ביקרתי בכלא הצבאי את סרבן המצפון ערן אביב, נער צעיר ומרשים שסיפר לי שהוא מסרב לקחת חלק בכיבוש של עם אחר ועל תקוותו למשא ומתן מדיני", צייץ עודה. "כל הכבוד לערן וכל הכבוד לסרבנית המצפון שחר פרץ" הוסיף. "כשנשיג את השלום נזכור את הצעירים האמיצים שסללו את הדרך ושילמו מחיר אישי", הדגיש.

עשרות מפגינים מלווים בסוף אוגוסט את הסרבנים שחר פרץ וערן אביב עם כניסתם לבקו"ם שבבסיס תל השומר (צילום: יש גבול)

 

עשרות מפגינים, חברים וקרובי משפחה, ליוו בסוף אוגוסט את הסרבנים פרץ ואביב עם כניסתם לבקו"ם שבבסיס תל השומר. שני הצעירים בחרו לא להתגייס לצבא במחאה על הכיבוש, והם נשפטו כל אחד בנפרד לתקופות כליאה של עשרה ימי מאסר בכלא הצבאי. בין המפגינים בבקו"ם, ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) שאמר "שחר וערן הם הגיבורים האמיתיים, משום שגיבור אינו הכובש עם אחר אלא, כפי שנאמר במסכת אבות, זה הכובש את יצרו. ואין גבורה גדולה יותר מלכבוש את היצר הנוטה ליישר קו עם העדר".

 

המפגש, מחר, בפארק הירקון בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/917385345798932

 

עוד בנושא:

עשרות הפגינו בלשכת הגיוס בתל השומר בתמיכה בשני סרבני מצפון

הייתי משוכנע שזה צבא מוסרי: עדותו של חייל תושב התנחלות שהפך סרבן מצפון