בטרם הושג הסכם הצלה ההסתדרות נתנה יד לפיטורי 500 דיילי אל על; עובדי ת.מ.מ. הפגינו

בלחץ ההסתדרות, ועד הדיילים וצוותי אוויר הוועד הראשון מבין ארבעת ועדי העובדים בחברה חתם אתמול (חמישי) על הסכם עבודה ראשון עם ההנהלה. ההסכם כולל פיטורים של כ-500 דיילים וקיצוץ בתנאי צוותי האוויר. יצוין שההסכם נחתם עוד בטרם הסכימו ההנהלה והאוצר על תכנית הצלה לחברה המפורטת.

באל על מועסקים כ-1,400 עובדים מהם רק 400 קבועים, מתוכם כ-140 יפוטרו. בנוסף יפוטרו כ-350 מתוך 1,000 הדיילים הזמניים. המו"מ של הטייסים מול ההנהלה תקוע משום שהטייסים דרשו מהחברה לקבל אופציות למניות נגד הוויתורים בשכר והטבות  דרישה שלא נענתה. כמו כן ועד עובדי התחזוקה, שהוא אחד הוועדים החזקים בראשו עומד שרון בן יצחק, שהיה עד לאחרונה ראש מועצת עובדי אל על, לא הגיע עדיין להבנות עם ההנהלה. גם ועד המינהלי של האקדמאים עדיין לא חתם על הסכם. באל על נחתמים הסכמים נפרדים, לאחר שההסתדרות פיזרה את מועצת העובדים בשירות המעסיקים והאוצר.

אספקת ארוחות כשרות של ת.מ.מ. לטיסת ישראייר בנתב"ג (צילום: ת.מ.מ.)

יצוין שאתמול הפגינו עובדי מפעל ת.מ.מ. (תעשיות מזון למטוסים) מחוץ למפעל המזון שבנתב"ג. במפעל מועסקים מאות עובדים, רובם תושבי לוד, רמלה והסביבה. עקב הפסקת הטיסות עתידו של מפעל ההסעדה, חברת בת של אל על, לוט בערפל. בתקופה המקבילה אשתקד, הוכנו במקום 40 אלף ארוחות ביום. ת.מ.מ. מספקת ארוחות כשרות לטיסות אל על, ארקיע, סאןדור, ישראייר, קאל ואף לחברות זרות ובהן חברת התעופה של ירדן.

הבוקר גם נמסר שעובדי ענף משרדי התיירות ועובדים מענף התעופה יוצאים לרחובות. החל מיום ראשון יוקם אוהל מחאה מול משרד האוצר בירושלים וביום שלישי תתקיים הפגנה בהשתתפות אלפים  בדרישה ליצירת מתווה להחזרת הענף לפעילות. העובדים דורשים להאריך לענפי התיירות והתעופה את תקופת תשלום דמי האבטלה עבור חל"ת. זאת, לנוכח ההנחיה שפורסמה על הארכת איסור כניסת זרים לישראל עד ה-1 באוגוסט. "המשמעות היא שעד שתיירים יגיעו לארץ, יעברו עוד שבועות ארוכים ובינתיים, הזכאות לאבטלה לעשרות אלפי עובדים עומדת להסתיים", נמסר במטה המאבק. ישראייר, המשווקת חבילות תיירות, הודיעה על הצטרפותה למחאה.