בחד"ש קוראים לאיחוד האירופי לנקוט צעדים נגד ממשלת הימין בעקבות סגירת הארגונים הפלסטינים

חברי הכנסת של חד"ש ברשימה המשותפת, איימן עודה, עאידה תומא-סלימאן ועופר כסיף, פנו אמש (שלישי) לשגריר האיחוד האירופי ולשגרירי מדינות האיחוד בישראל וגינו את סגירת שבעת ארגוני החברה האזרחית הפלסטיניים על ידי השלטונות הישראליים.

"הכרזת שר הביטחון על הארגונים כעל ארגוני טרור משוללת כל יסוד עובדתי, כפי שקבעו האיחוד האירופי והאו"ם, וסגירתם מהווה מתקפה פושעת על מי שפועלים לילות כימים לתעד את עוולות ישראל בשטחים הכבושים, ולמען זכויות אדם", כתבו חברי הכנסת של חד"ש.

צו הסגירה שהודבק בידי כוחות הכיבוש במשרדי ארגון ועדות הנשים (צילום: אקטיבסטילס)

 

במכתבם כתבו חברי הכנסת: "אנו מגנים בכל תוקף את החלטת שר הביטחון גנץ להוציא מחוץ לחוק ולסגור את שבעת ארגוני החברה האזרחית הפלסטינים, וקוראים לקהילה הבינלאומית לנקוט בצעדים קונקרטיים ומיידיים על מנת להגן על הארגונים ועל אנשי הצוות שלהם. הכרזת שר הביטחון על הארגונים כעל ארגוני טרור משוללת כל יסוד עובדתי, כפי שקבעו האיחוד האירופי והאו"ם, וסגירתם מהווה מתקפה פושעת על מי שפועלים לילות כימים לתעד את עוולות ישראל בשטחים הכבושים, ולמען זכויות אדם".

עוד הוסיפו: "למרות ששמחנו לשמוע שהאיחוד האירופי הצהיר שפעולותיה של ישראל בלתי מקובלות וכי האיחוד ימשיך לעבוד עם הארגונים, חובה לגבות את ההצהרות במעשים. לא ייתכן שישראל תמשיך להנות מפריבילגיות שאמורות להיות שמורות למדינות שמכבדות זכויות אדם, את ערכי הדמוקרטיה ואת החוק הבינלאומי, בשעה שהיא רומסת ברגל גסה את זכויות העם הפלסטיני".

"לנוכח המתקפה הישראלית על ארגוני זכויות האדם הפלסטינים, הזמנתם של ראשי הארגונים לחקירות בשב"כ, העמקת הכיבוש והמשך המצור הנפשע על עזה, על הקהילה הבינלאומית לגבות מחיר מישראל על פשעיה המתמשכים נגד העם הפלסטיני", הדגישו. ח"כ תומא-סלימאן הוסיפה "טוב שהאיחוד יצא נגד הסגירה אבל הגיע הזמן שייגבו את ההצהרות במעשים, יגבו מחיר ממשלת ישראל על פשעי הכיבוש, ויגנו על ארגוני זכויות אדם מהמתקפה הברוטלית עליהם".

יצוין שדיפלומטים מ-15 מדינות הגיעו בסוף השבוע  למשרדי אל-חק כדי להביע תמיכה בארגונים, בהם נציגים ממדינות האיחוד האירופי ואמריקה הלטינית. חאלד קוזמר מסניף פלסטין של האגודה הבינלאומית לזכויות הילד אמר במסיבת עיתונאים עם הדיפלומטים שכשניסה להתקרב למשרד הארגון כשהחיילים היו שם, הם ירו לכיוונו גז מדמיע. בהמשך סיפר כי מצא מסמכים רבים בחדר המדרגות ושגם את מכונת הקפה זרקו ברחוב. הוא הוסיף כי בארגון לא יודעים לומר בשלב זה כמה מסמכים נלקחו מהמשרד.

מנציגות האיחוד האירופי ברמאללה נמסר לאחר ביקור הדיפלומטים במשרדים כי "האשמות קודמות על שימוש לרעה בכספי האיחוד ביחס לארגונים פלסטינים מסוימים לא הוכחו. האיחוד האירופי ימשיך לעמוד על שמירת החוק הבינלאומי ולתמוך בארגונים ציבוריים שיש להם תפקיד בקידום המשפט הבינלאומי, זכויות אדם וערכים דמוקרטיים".  תשע מדינות אירופיות פרסמו בחודש שעבר הצהרה משותפת שבה הודיעו כי ימשיכו לשתף פעולה עם ששת הארגונים ולתמוך בהם, משום שישראל לא הציגה ראיות שמצדיקות את שינוי המדיניות כלפי הארגונים. המדינות הן בלגיה, דנמרק, צרפת, גרמניה, אירלנד, איטליה, הולנד, ספרד ושוודיה.

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/114827