בזכות המחאה: יום הסטודנט באוניברסיטה עברית הופרד מיום ירושלים

יום הסטודנט באוניברסיטה העברית בירושלים צוין השבוע לראשונה מאז ההחלטה להפרידו מ"יום ירושלים", המצוין ביום השנה לכיבוש ירושלים המזרחית במהלך מלחמת 67'. את ההחלטה לשנות את מועד יום הסטודנט קיבלה ועידת אגודת הסטודנטים באוניברסיטה ביוזמת תאי השמאל. מהאגודה נמסר: "אנחנו חיים כאן יחד, סטודנטים וסטודנטיות מכל חלקי האוכלוסייה, וצריכים למצוא את הדרך לשתף פעולה גם כשאין ביננו הסכמות. יום הסטודנט נועד לחגוג את היותנו קהילה סטודנטיאלית מגובשת וחזקה. כשרבים מאיתנו לא מגיעים לחגיגה רק בשל התאריך שלה, ולא בשל יום הסטודנט עצמו, אנחנו מאמינים שצריך לשנות את המועד כדי שכולנו נוכל לחגוג יחד".

כרזה של יום הסטודנט האלטרנטיבי שקיים תא חד"ש באונ' העברית לפני שנתיים

 

יצוין כי תא הסטודנטים של חד"ש באוניברסיטה העברית הוביל במשך 12 שנים מחאה נגד קיום אירועי יום הסטודנט ביום השנה לכיבוש מזרח העיר. התא אף ארגן את "יום הסטודנט האלטרנטיבי" הערבי-יהודי עבור סטודנטים שנמנעו מציון "יום ירושלים" מסיבות פוליטיות.

מהתא נמסר: "במשך 12 שנים התעקשה אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית,  בשיתוף פעולה עם עיריית ירושלים וארגוני ימין, לקיים את יום הסטודנט דווקא ביום בו מציינים את יום כיבוש מזרח ירושלים. הצמדת יום הסטודנט לתאריך הכיבוש הייתה צעד של דיכוי ביחס לסטודנטים הערבים באוניברסיטה". עוד נמסר: "ההחלטה של אגודת הסטודנטים לשנות את מועד יום הסטודנט היא החלטה נכונה ואמיצה מול גל ההסתה הפשיסטית של ארגוני ומפלגות הימין. זו ההחלטה הנכונה בדרך להחזרת האגודה לכלל הסטודנטים".