בולסונרו הורס את האמזונס: פעילים סביבתיים חסמו את הכניסה לשגרירות ברזיל בת"א

פעילי התנועה הסביבתית המרד בהכחדה הפתיעו הבוקר (שישי) את עובדי שגרירות ברזיל בתל-אביב. זאת, כחלק מהמחאה הבינלאומית של הארגון נגד הנשיא הימני קיצוני ז'איר בולסונרו. לדברי הארגון "בולסונרו מקדם חוקים שיאפשרו לתאגידים להמשיך להרוס את האמזונס בקצב מהיר וישללו זכויות מהילידים".

הפעילים קשרו את עצמם בכניסה לשגרירות והחזיקו כרזה בה נכתב בעברית ובאנגלית "בולסונרו – הרס האמזונאס הורג את כולנו". רק בהתערבות המשטרה ומעצר אחדים מהם ניתן לעובדים להיכנס לשגרירות. מחאות נוספות נערכות בשגרירויות ברזיל בארה"ב, בריטניה, הולנד, ספרד, ארגנטינה, איטליה ודנמרק.

יצוין שמאות אלפים הפגינו בשלישי השבוע, ביום העצמאות של ברזיל עקב החשש הגובר שהנשיא בולסונרו יבצע הפיכה צבאית כדי להמשיך ולשלוט. אל הקריאה להפגין הצטרפו כל האיגודים המקצועיים, ארגוני האיכרים ובני העמים המקוריים, אגודות הסטודנטים, תנועות חברתיות ומפלגות השמאל ובראשון מפלגת העובדים והמפלגה הקומוניסטית של ברזיל. מחאות נוספות נערכו מול שגרירויות ברזיל ברחבי העולם.

גם בולסונרו הזמין את המנהיגים האוונגליסטים להשתתף במצעדי תמיכה והבטיח שני מיליון משתתפים. תמיכת האוונגליסטים משמעותית מאוד לבולסונרו, והם תרמו באופן משמעותי לבחירה בו בבחירות לנשיאות שהתקיימו ב-2018. אך רק רבבות לקחו חלק בשתי עצרות התמיכה שנערכו בסאו פאולו ובריו דה ז'ניירו בהשתתפות הנשיא.

פעילים מחזיקים כרזה נגד בולסונרו, הבוקר, בכניסה לשגרירות ברזיל בתל-אביב (צילום: מרד בהכחדה)

 

בפגישתו עם מנהיגים אוונגליסטים בשבוע שעבר, בולסונרו חזר על ביקורתו נגד בית המשפט לענייני בחירות במדינה. "אני לא מעוניין ולא יוצר עימות, אבל לכל דבר בחיים יש גבול. אינני מסוגל להמשיך לחיות עם זה", אמר בולסונרו על בית המשפט המשמש כוועדת בחירות מרכזית.

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/106190