בולסונרו איים 'לחסל את האדומים' אבל מועמדת קומוניסטית תהיה לראש עיר בברזיל

נשיא ברזיל, ז'איר בולסונרו הימני קיצוני, הבטיח בשבוע שעבר "לחסל את האיום האדומים ולמגר את הקומוניזם" מארצו, אבל מנהיגה קומוניסטית, מנואלה דאבילה, תהיה לראש עיר פורטו אלגרה בבחירות המוניציפליות שייערכו ביום שני קרוב. על פי הסקרים שפורסמו בסוף השבוע, דאבילה תזכה ליותר משלישי מקולות הבוחרים, הרחק מתריסר המעומדים האחרים המשתתפים בבחירות. דאבילה (39), הייתה מועמדת לסגנית נשיאות ברזיל מטעם השמאל בבחירות האחרונות במדינה הלטינואמריקאית.

פורטו אלגרה היא עיר נמל בדרומה של ברזיל, בירת מדינת ריו גראנדה דו סול. פירוש שם העיר הוא "נמל שמח" ואוכלוסיית העיר מונה כמיליון וחצי תושבים. העיר נמצאת במפגש חמישה נהרות, בהם נהר הגואיבה. העיר מהווה עיר מפתח במרקוסור, גוש מדינות מסחרי בדרום אמריקה וידועה בנטיותיה השמאליות והמחאות שנערכו בה נגד בולסורנו בשנה האחרונה.

מנואלה דאבילה, בן זוגה וביתם לאורה בעצרת בחירות בשבוע שעבר (צילום: פורטל ורמליאו)

מאז שהובילה בסקרים דאבליה הפכה ליעד של התקפות הימין הקיצוני הכוללת מסרים מיזוגניים, אנטיפמיניסטים ואנטיקומוניסטים. סביב מועמדותה התאספו פעילים במפלגות השמאל, תנועות נשים, התארגנויות בשכונות, ארגונים סביבתיים ונגד הגזענות יחד עם אנשי האיגודים המקצועיים. דאבילה היא ילידת העיר, שבעת לימודי תקשורת באחת האוניברסיטאות המקומיות, לפני כשני עשורים, הצטרפה למפלגה הקומוניסטית של ברזיל וכעת היא אחת ממנהיגיה. השנה היא פרסמה ספר שהיה לרבמכר: "ואם מדובר בך?" העוסק ב"פייק ניוז" ודיסאינפורמציה. אשתקד היא פרסמה שני ספרים נוספים: "מהפכת לאורה", על ההיריון של פעילה פמיניסטית שאינה מוותרת על פעילותה הפוליטית השמאלית ולידת בתה לאורה ו"למה אנו נאבקים".

שיחה עם מנואלה דאבילה שפורסמה ב"זו הדרך" ב-26 ביוני אשתקד (עמ' 6):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2019/06/G25_2019.pdf