בוטלה השביתה בקווי סופרבוס: ההנהלה תציב מאבטחים באוטובוסים

הנהלת סופרבוס התחייבה אמש (שני) בבית הדין האזורי לעבודה בנצרת על הצבת מאבטחים בקווים "מועדים לפורענות" בטבריה ובבית שמש החל מיום ראשון הקרוב בערב ולמשך 30 יום. זאת, בעקבות אירועי תקיפת נהגים שהתרחשו לאחרונה. בתום החודש, החברה תדון עם ועד העובדים ומשרד התחבורה על המשך השמירה על ביטחון הנהגים. עקב ההחלטה, בוטלה שביתת הנהגים שתוכננה.

ארגון כוח לעובדים הודיע ביום ראשון כי ביום היום הנהגים ישביתו את כל קווי חברת סופרבוס למשך יממה. זאת, בעקבות סירוב הנהלת החברה לטפל בבעיית האלימות הגוברת באוטובוסים. השביתה אמורה הייתה להקיף את הקווים בערים בית שמש, עפולה, וטבריה וקווים בין עירוניים לירושלים, לתל אביב ולבני ברק.

נהגי התחבורה הציבורית מפגינים בקריית הממשלה בירושלים בעקבות האלימות הגואה כלפיהם, יולי 2020 (צילום: כוח לעובדים)

 

נהג אוטובוס של חברת סופרבוס הוקף ביום שני שעבר בבית שמש לאחר שסירב להעלות נוסע עם אופניים חשמליים. על פי התלונה שהוגשה במשטרה, התוקף וחברו נתלו על דלתות האוטובוס כדי למנוע את סגירתן, ומאוחר יותר ניסה הראשון לתקוף את הנהג פיזית. בזכות מחיצה שהותקנה באוטובוס הנהג יצא ללא פגע, אולם אחד מהפורעים ניסה להשתלט על האוטובוס ואף העביר בו הילוכים תוך כדי נסיעה, תוך סיכון הנוסעים והנהג. בעקבות במקרה ארגון נהגי האוטובוסים מסר כי צפויים שיבושים בפעילות האוטובוסים בעיר.

חבורה שהתקבצה סביב האוטובוס קיללה את הנהג נמרצות ואיימה לפגוע בו. בהמשך ניסה הנהג להתחיל בנסיעה למרות שהמתפרעים החזיקו את הדלת – ולאחר שעשה זאת הם החלו לתקוף אותו באגרופים על המחיצה וניסו לפגוע בו פיזית. בין היתר נשמע אחד מהם אומר: "תלמדו, זה ערבי, דורס אנשים. חרא".