בהסכמת ההסתדרות: יפוטר אחד מכל שישה עובדי ארקיע

כ-100 עובדי ארקיע, מתוכם כ-20 טייסים שגויסו לחברה והוכשרו בשלוש הקורסים האחרונים, קיבלו הודעה על פיטורים. ארקיע מונה 650 עובדים, שהתבשרו כי ממשכורת חודש נובמבר שכרם יקוצץ. מדובר בקיצוץ בשיעור של 10% עד 35% בהתאם לגובה השכר. חברי הדירקטוריון יקצצו 50% משכרם. בשלב זה הקיצוץ, כך נאמר לעובדים, יהיה תקף לחודשיים.

אחד ממטוסי ארקיע החדישים (צילום: ארקיע)

 

מהנהלת ארקיע נמסר כי "כפי שפורסם, חברת ארקיע נמצאת במהלך תוכנית הבראה והתייעלות. שינוי תנאי השוק וסגירת שדות התעופה באילת ובת"א מחייבים את ארקיע לתוכנית התייעלות משמעותית הכוללת צמצום כוח אדם וקיצוצי שכר. מהלכים אלו נעשים בשיתוף מלא ובהסכמות העובדים, המחזיקים ב-30% ממניות החברה. יודגש כי משפחת נקש, בעלי ארקיע, ממשיכה לתמוך בחברה".

כאמור, עובדי ארקיע מחזיקים ב-30% ממניות החברה. את שאר המניות מחזיקה קבוצת ג'ורדאש שבבעלות האחים נקש. יו"ר מועצת המנהלים של תאגיד עובדי ארקיע הוא פרופ' ירון זליכה. לאחרונה פרש אבי נקש מתפקידו כיו"ר ארקיע. מי שמונה כמחליף תחתיו הוא מנכ"ל קבוצת נקש, אבי חורמרו. אך דברי זליכה לא מקובלים על כלל העובדים. באספת עובדי ארקיע שהתקיימה בשבוע, נשמע בעיקר התסכול של העובדים על המתרחש בחברה ועל חוסר ההיערכות של ההנהלה לתרחישים בענף שבו היא פועלת, זאת לצד קריאות כי גם חברי ההנהלה יישאו בהשלכות המשבר שאליו נקלעה החברה.