בדיקת שקוף: הח"כים של חד"ש הם היחידים בכנסת המוכנים לחשוף אינטרסים כלכליים

מבדיקת שקוף שפורסמה השבוע עולה כי חברי הכנסת של חד"ש הם היחידים בכנסת שמוכנים לחשוף אינטרסים כלכליים. מחד"ש נמסר "הציבור צריך לדעת מה השיקולים שמנחים הפוליטיקאים שמשרתים אותו. אנחנו נתמוך בהצעות שיחייבו נבחרי ציבור לחשוף את האינטרסים הכלכליים שלהם לרבות חקיקה שתחייב כל נבחר ציבור, כולל ראשי ערים, חברי הכנסת, שרים וראש הממשלה – לפרסם מדי שנה דיווח פומבי ומעודכן על מצבם הכלכלי, השקעות, מניות, נכסים ועוד".

חברי הכנסת של חד"ש: עאידה תומא-סלימאן, איימן עודה ועופר כסיף ברשימה המשותפת (צילום: זו הדרך)

 

יצוין שלפני הבחירות האחרונות, פנה שקוף לכל המפלגות בפרויקט בחירות מיוחד – האם הן מתחייבות לתמוך בשקיפות באינטרסים הכלכליים שתחול על חברות וחברי ועדות הכספים והכלכלה. "השאלה נועדה לבחון האם המפלגות מעוניינות למנוע מצב שבו ח"כ יושב ומקבל החלטות הרות גורל על חברות עסקיות בזמן שהוא מחזיק במניות באותן חברות. או בקיצור – למנוע את פרשת ח"כ חיים כץ הליכוד הבאה."

אך בדיקה מחודשת מעלה כי כל המפלגות, פרט לחד"ש, כבר שכחו את ההתחייבות שלהן. בכחול לבן, מפלגה שחלק משמעותי מהקמפיין שלה נגע למלחמה בשחיתות, בחרו שלא להגיב. במרצ ממש מתכחשים לתשובה שנתנו ובמפלגת העבודה לא חושבים שזה בכלל רלוונטי. היחידה שמבטיחה להמשיך בכיוון: סיעת חד"ש שבתוך הרשימה המשותפת.

"מדוע רק חברי כנסת? ומה עם השרים? ומה עם השקעות של נתניהו? על פי חוק צריך לקבוע שכל נבחר ציבור, כולל ראשי ערים, חברי כנסת, שרים וראש הממשלה חייבים לפרסם מדי שנה דיווח פומבי ומעודכן על מצבם הכלכלי, השקעות, מניות, נכסים ועוד", כך ענו במהלך המערכת הבחירות ברשימה המשותפת בשם חד"ש, בל"ד ותע"ל.

אבל רק בחד"ש מוכנים לעמוד, גם היום, מאחורי הבטחותיהם. נציין שיו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) גם חשף בעבר בעצמו את האינטרסים הכלכליים שלו ואף את הצהרת ההון המלאה. מתע"ל ומבל"ד לא נמסרה תגובה.

 

התחקיר המלא:

https://shakuf.co.il/23176

 

עוד על שקוף

https://shakuf.co.il