בגלל שמסרב להעניקו לפרופ' גולדרייך: שופטים בפרס ישראל עתרו לבג"ץ נגד שר החינוך גלנט

ועדת השופטים להענקת פרס ישראל בתחום המתמטיקה ומדעי המחשב עתרה היום (שלישי) לבג"ץ נגד שר החינוך, יואב גלנט, המסרב לקבל את המלצתה להעניק את הפרס לפעיל חד"ש ומק"י ותיק, פרופ' עודד גולדרייך ממכון ויצמן, על פועלו בנושא סיבוכיות חישובית. גלנט הימני-קיצוני מתנגד להענקת הפרס בגלל עמדותיו העקביות של פרופ' גולדרייך נגד הכיבוש ולמען שלום ישראלי-פלסטיני צודק.

על פי החלטת השופטת יעל וילנר, הדיון בעתירה יהיה ב-5 באפריל, וגלנט ומשרד החינוך צריכים להגיב על העתירה עד מחרתיים. בשל ההליך החשאי להענקת הפרס ניתן צו ארעי לחיסיון על כל פרטי העתירה, כולל שמות חברי ועדת השופטים ונימוקיהם למתן הפרס בעבר קבע בג"ץ כי אין לשר החינוך סמכות להתערב בהליך בחירת הזוכים בפרס ישראל ובהענקת הפרס.

לפני כשלושה שבועות פורסם בחדשות 12 כי לאחר שהוועדה החליטה להעניק את הפרס לפרופ' גולדרייך, פנה אליה גלנט בדרישה לבלטה. לאחר הידיעה ששודרה בטלוויזיה, פרופ' גולדרייך פרסם מאמר ב"זו הדרך", בו כינה את גלנט ואת ראש הממשלה נתניהו "שני מנוולים" ואמר כי עוגמת הנפש שבלחיצת ידיהם, עם קבלת הפרס, זניחה לעומת עוגמת הנפש שנגרמת מ"המדיניות הנפשעת והמטומטמת" שלהם.

 

המאמר של פרופ' עודד גולדרייך שפורסם ב"זו הדרך":

על התערבותו הבוטה של שר החינוך גלנט: יומן פרס ישראל בעידן נתניהו