בגלל הפגיעה בזכיותיהם: עובדי עיריית חיפה שובתים שביתת אזהרה בת 24 שעות

עובדי עיריית חיפה שובתים היום (ראשון) שביתת אזהרה בת 24 שעות במסגרת סכסוך העבודה. אמש קיבלו עובדי העירייה הודעה מיו"ר ועד העובדים אמנון עידו, בה הודיע על השביתה. לדבריו בגלל "הפגיעה המתמשכת" של ראש העיר עינת קליש רותם בעובדים.

אסיפת הסברה של עובדי התברואה בעיריית חיפה במסגרת סכסכוך העבודה, 8 באוגוסט 2022 (צילום: ועד עובדי עיריית חיפה)

 

"עובדים יקרים, בשל פגיעה מתמשכת של ראש העיר בעובדי העירייה וסירובה לפתור את העילות שבסכסוך העבודה, מחר תתקיים שביתה כללית", כתב אמש עידו בהודעה, "השביתה מוגדרת כשביתת אזהרה בת 24 שעות, והעובדים בכל יחידות העירייה נדרשים לא להגיע לעבודה. השביתה אינה חלה על עובדי החינוך המיוחד ובית החולים בני ציון אשר מתבקשים להגיע לעבודה כרגיל".

ההסבר לשביתה על פי עידו: "העילות שבסכסוך לרבות הנושא הבוער ביותר – דרישה לקיום תוכנית התייעלות/חיסכון הפוגעת בכל עובדי העירייה ובדגש על העובדים המוחלשים. התוכנית כוללת בין השאר פגיעה בתנאי השכר, פיטורי עובדים והתנערות מהסכמים ומהתחייבויות. לצערנו ראש העיר מנותקת מהנעשה בעירייה ובמצוקת כוח האדם החמור אשר מעמיסה נטל עבודה בלתי סביר על העובדים. אנו קוראים לראש העיר לרדת מהאולימפוס, להתעשת ולפתור את כל הסוגיות. כוחנו באחדותנו".

יצוין שעידו שיגר ביום רביעי האחרון מכתב אזהרה לקליש רותם, בהמשך לסכסוך העבודה שהכריזו הוועד והסתדרות המעו"ף ב-17 ביולי. במכתב הודיע היו"ר על כוונת העובדים לקיים שביתת אזהרה כבר למחרת. אולם, בשל ההתראה הקצרה, החליט לבסוף הוועד לדחות את השביתה למחר.

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/114115