בבית שמש נערך מיצג מחאה באתר בו נהרג השבוע פועל בניין פלסטיני

בעקבות מותו של הפועל פלסטיני בן 62, מחמוד עבד אלחאפז אלטוס תושב הכפר אלג'בעה שליד בית לחם בשטחים הפלסטינים הכבושים ביום שני האחרון בפרויקט "סוהו על הפארק" בבית שמש, אמש (רביעי) הגיעו פעילי תנועת מעגלי צדק למקום התאונה והקימו מיצג זיכרון ומחאה עם תמונתו של ההרוג.

מיצג מחאה עם תמונותיו של הפועל פלסטיני מחמוד עבד אלחאפז אלטוס שנהרג השבוע בתאונת עבודה באתר בנייה בבית שמש  (צילום: מעגלי צדק)

 

הפעילים עשו זאת במחאה על הקטל הרב הקיים בענף הבנייה בישראל, רק בחודש וחצי האחרונים נרשמו שבעה הרוגים ו-21 מאז תחילת השנה. נמסר כי המיצג "נועד ליצור מודעות וחשבון נפש ציבורי, וכן להבליט את המחיר הכבד של חוסר הפיקוח על הבטיחות בענף הבנייה בישראל".

שעיה שלוס, פעיל מעגלי צדק שלקח חלק בפעילות הלילית ואמר: "אנו קוראים לשרת הכלכלה אורנה ברביאי ולסגנה יאיר גולן, לקחת אחריות על הנושא ולדאוג שההרוג השבוע יהיו ההרוג האחרון בענף הקטלני והלא מפוקח הזה. זאת על ידי הרחבת שרשרת האחריות הפלילית, הגדלת מספר מפקחי הבטיחות וחקירה מעמיקה של התאונות הקטלניות".

על פי הקבוצה למאבק בתאונות בנייו ותעשייה, העבודות באתר בבית שמש נערכות בידי החברה הקבלנית ארלנגר בע"מ עבור היזמית "באמונה". יצוין שבאתרים בביצוע חברת 'ארלנגר' בבית שמש הוטלו בשנה האחרונה שמונה צווי בטיחות בהם כמה בשל ליקויי בטיחות מסכני חיים.

על פי העדויות, מותו של מחמוד אלטוס התרחשה בעת שבוצעו באתר עבודות קידוח כלונסאות וככל הנראה בעת שהעובד המנוח סייע בידו של מפעיל מכונת הקידוח בעבודה ובמהלכה נפל עליו כלונס ברזל. במסגרת עבודות קידוח מבצעים קידוחים עמוקים בקרקע באמצעות כלי הנדסי ייעודי, ומחדירים לקידוחים כלונסאות ברזל, אשר בהמשך יוצקים סביבן בטון, לשם ביסוס יסודות המבנה. הפעלת מכונת לקידוח כלונסאות היא מורכבת ומסוכנת מאד, ומצריכה רישיון לרכב ההנדסי וכן מינוי כמפעיל מכונת הרמה מהסוג המתאים. לדברי הקבוצה בחודשים האחרונים התרחשה תאונה קשה של התחשמלות במהלך הפעלת מכונת קידוח, וכן התרחש אירוע בטיחות חמור בו נפל כלונס על נתיבי איילון, ואך בנס לא גרם לתאונה רמת נפגעים.

 

עוד בנושא:

פעילי חד"ש הפגינו נגד הקטל באתרי הבנייה; שישה הרוגים בתאונות עבודה בשבוע האחרון

ערב תשעה באב: קבוצת פעילים דתיים יערכו אירוע לזכרם של קורבנות תאונות הבניין