ארגוני העיתונאים ועובדי התקשורת יקיימו כנס חירום נגד הפגיעה בשידור הציבורי

ארגוני העיתונאים ועובדי התקשורת יקיימו כנס חירום ביום ראשון הקרוב בגלל ש"שר התקשורת שלמה קרעי הכריז מלחמה על השידור הציבורי". לדברי הארגונים במסגרת תקציב המדינה הקרוב שר התקשורת מוביל קיצוץ דרמטי בתקציבו של תאגיד השידור, "על מנת להחלישו ולהפוך אותו לגוף תקשורת רמוס, כנוע ומפוחד ולהרוס את מה שנבנה בשנים האחרונות בעמל רב. הדבר עלול להביא בסופו של דבר לסגירת התאגיד בתוך זמן קצר".

עוד סבורים ארגוני העובדים כי "שידור ציבורי עצמאי ובלתי תלוי בבעלי ממון ובאינטרסים מסחריים או פוליטיים הוא הכרחי בחברה דמוקרטית". "הצעדים המתוכננים יפגעו פגיעה אנושה ביכולת לייצר כאן עיתונות חופשית, ברנסנס התרבותי שנוצר ב'כאן', ובפרנסתם של אלפי עובדים, שכירים ועצמאים, שפרנסתם תלויה – ישירות ובעקיפין – בתאגיד". כאמור, הכנס ייערך ביום ראשון 29.1 בשעה 11:00 במרכז ברודט לתרבות יהודית צייטלין 22 תל-אביב "כדי להביע סולידריות עם חברנו למקצוע, לזעוק נגד הצעדים של שר התקשורת, ועל מנת לגבש דרכי פעולה למאבק נגד ניסיונות החיסול של השידור הציבורי בישראל".

יצוין שיו"ר תאגיד השידור גיל עומר והמנכ"ל גולן יוכפז כינסו הבוקר (ראשון) את עובדי התאגיד לאסיפת חירום ראשונה על רקע כוונת שר התקשורת לפגוע בתאגיד. "אנחנו נערכים למאבק ארוך, ואנחנו צריכים אתכם איתנו במאבק הזה", אמרו נציגי ועד העובדים אלירן גבאי והכתב יואב קרקובסקי.

הם הביעו חשש לעתיד התאגיד. "עובדי כאן מאוחדים בוועד אחד חזק ומלוכד, ורואים במשימה הזו של הצלת התאגיד משימה שתכליתה שימור גוף תקשורת מוביל ועצמאי, המבטא את קולם של כלל מגזרי הציבור הישראלי, בהגינות, ומהווה פרנסה לאלפי בתי אב ואם. אנחנו נערכים למאבק ארוך, ואנחנו צריכים אתכם איתנו במאבק הזה".

כמו כן, איגודי תעשיית הטלוויזיה קראו לחבריהם להצטרף לכנס חירום להגנה על השידור הציבורי שיתקיים ביום רביעי הקרוב באולם צוותא בתל-אביב. הכנס ייערך בשל איומי ממשלת הימין ושר התקשורת שלמה קרעי לסגור או להפריט את השידור הציבורי ואף להזרים מאות מיליוני שקלים לכיסיהם של בעלי ההון המחזיקים בערוצי הטלוויזיה הפרטיים.

מאחורי הכנס עומדים איגוד העורכים, הפורום הדוקומנטרי בישראל, איגוד הבמאיות והבמאים, אקט – איגוד עובדי הקולנוע והטלוויזיה, תלי – חברת התמלוגים של יוצרי הקולנוע והטלוויזיה, איגוד השחקנים שח"ם, איגוד המפיקים, איגוד התסריטאים ואיגוד מקצועות האנימציה.

בקריאה לכנס החירום נאמר "התאגיד הציבורי נותן במה לכל שכבות הציבור, מספק תעסוקה לאלפי עובדים ומאפשר יצירה מגוונת ושמירה על התרבות וחופש הביטוי. כל זאת בצורה נקיה ומוגנת מהשפעה פוליטית ומסחרית של גורמים כלכליים." יצוין שהתאגיד מורכב מערוצי הטלוויזיה כאן 11, מכאן בערבית, כאן חינוכית, ערוצי הרדיו ומערך הדיגיטל, הוא פועל משנת 2016 ועד היום הפיק מאות שעות של סרטי תעודה וסדרות דרמה.

"מדובר הכרזת מלחמה על השידור הציבורי. שידור ציבורי בחברה דמוקרטית מאפשר שידורים איכותיים בעלי ערך חברתי ותרבותי, שאינם תלויים בבעלי ממון ואינטרסנטים ובשיקולים מסחריים בלבד. אנו מתנגדים בצורה נחרצת לכל ניסיון לפגוע בשידור הציבורי בכלל ובתאגיד השידור הציבורי בפרט. בתוך שנים ספורות תאגיד השידור הפך להיות לתו תקן של שירות ציבורי מצטיין הכולל חדשנות טכנולוגית, תוכן איכותי, הפקות מקומיות, חטיבת חדשות עצמאית משפיעה, והכל על בסיס עבודה מקצועית חסרת פשרות של מאות עובדי התאגיד", נמסר.

 

עוד בנושא