ארגוני הסגל הזוטר באוניברסיטאות הקימו מחדש מועצה מתאמת לקראת מו"מ על השכר

ארגוני הסגל הזוטר באוניברסיטאות הקימו מחדש מועצת מתאמת לקראת מו"מ על חידוש ההסכם הקיבוצי. במשך שנים, ארגוני המרצים והחוקרים באוניברסיטאות המוגדרים על ידי המעסיקים "סגל זוטר" פעלו במסגרת מתאומת על מנת לקדם הסכם קיבוצי אחיד ואף עמדו מאחורי שביתות כלל-ארציות ממושכות. אך לפני כעשור חלק מהארגונים החלו לקיים מו"מ מקומי וכך הגיעה לקיצה המועצה המתאמת. זאת, בניגוד לסגל הבכיר שזה עשורים פועל ברמה הארצית באמצעות מועצה מתאמת אחת.

"בשנה החולפת עמלנו על בניית תשתית משותפת וחזקה עם הארגונים המקבילים לנו באוניברסיטאות האחרות כדי להגדיל את כוחנו במשא ומתן להשגת הסכם קיבוצי חדש. הקמנו מועצה מתאמת של הארגונים באוניברסיטאות בן־גוריון, בר־אילן, חיפה, תל-אביב והעברית. הבנו כי כוחנו באחדותנו. ביחד, נוכל לשפר באופן ניכר את הישגי ההסכם הבא, לשמור על זכויותינו, להגביר את הביטחון התעסוקתי שלנו ולהרחיב את ההטבות הנלוות לתפקידי ההוראה והמחקר", נמסר.

המועצה פנתה לוועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה) בדרישה לפתוח במו"מ קיבוצי ארצי, כבר נקבעו מועדים לפגישות הראשונות. כמו כן הארגונים פנו לחבריהם:
נשמח לשמוע הצעות לשיפור ולשינוי בהסכם הבא, בעיות שלדעתך יש לפתור, וכל רעיון שכדאי שנכיר. במהלך המו"מ, נפעל על מנת לענות על הצרכים המגוונים בכלל המוסדות, ונשתף בתהליך לאורך כל הדרך".

באוניברסיטת בן גוריון, ארגון הסגל הזוטר יצא בסוף דצמבר למאבק משפטי נגד ההנהלה, שמנסה לפגוע בעמיתי ההוראה המתמידים. לדברי הארגון "ההנהלה רמסה הסכם קיבוצי חתום וחזרה בה מהסכמות במו"מ – במטרה להגדיל רווחים על חשבון סגל ההוראה. הגשנו תביעה לבית הדין לעבודה בעקבות ניסיון הפגיעה של הנהלת האוניברסיטה בביטחון התעסוקתי ובזכויות עמיתי ההוראה המתמידים – להם מעמד המבטיח יציבות בהתאם לוותק שצברו", נמסר.

מעמד "עמית הוראה מתמיד" מוקנה לחברי וחברות הסגל שהועסקו במשך יותר משמונה שנים, בהיקף של 50% ומעלה. מעמד זה מבטיח ביטחון תעסוקתי מוגבר, המקנה פיצוי משמעותי במקרה של צמצום משרה או פיטורים, שיכול להגיע לעשרות אלפי שקלים.

בתוך כך, המועצה המתאמת של ארגוני הסגל האקדמי הבכיר באוניברסיטאות, הגישה ביום שני האחרון לממונה הראשית על יחסי עבודה במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים ולוועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה) הודעה על סכסוך עבודה – בדרישה לחתימת הסכם שכר חדש. עוד נמסר לאלפי אנשי הסגל הבכיר כי בעקבות ההכרזה המרצים עומדים לנקוט בצעדים ארגוניים בתקופת בחינות.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/117985