ארגון עיתונאים עתר לבית הדין בעקבות בדיקות פוליגרף בערוץ הכנסת ופיטורי עובדת

ארגון העיתונאים הגיש אתמול (חמישי) לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים בקשה להצטרף לתביעתה של העיתונאית מערוץ הכנסת אשר פוטרה לפני ימים ספורים על רקע סערת הפוליגרפים שמתרחשת בערוץ. כתב התביעה הוגש כדי למנוע את פיטוריה של העיתונאית, וזאת לאחר שנוהל הליך לא תקין בעניין תלונתה על הטרדה מינית בערוץ ונטען כי הדליפה מידע מהערוץ.

ארגון העיתונאים סבור שמדובר בצעדים לא מידתיים וכי אסור היה לפטר את העובדת בנסיבות אלה. לא רק שהדין אוסר על פיטורי עובד על סמך בדיקת פוליגרף, אלא שגם מדובר בפגיעה בחופש העיתונאי. יו״ר ארגון העיתונאים יאיר טרצ׳יצקי מסר כי "מערכת הערוץ הפכה בשבוע האחרון למופע אימים הכולל חקירות, ובדיקות פוליגרף והכל בחסות משכן הכנסת. לא יעלה על הדעת שכך תפעל מערכת עיתונאית. הארגון נחוש להגן על עיתונאי ערוץ הכנסת, על זכויותיהם והחופש העיתונאי שלהם".

טרצ'יצקי ומנהלת תחום חופש עיתונות בארגון, ענת סרגוסטי, שלחו השבוע מכתב לעורך ערוץ כנסת, ערן טיפנברון, ובו גינו את בדיקות הפוליגרף שקיים לעיתונאים "לצורך בירור הדלפת חומרים ומידע מערוץ הכנסת" ודרשו ממנו לגנוז אותן. במכתב צוין כי "בדיקת פוליגרף כשלעצמה היא צעד ענישתי, כוחני ובלתי מתקבל על הדעת בכל ארגון שמכבד את עובדיו, ובוודאי בארגון שמעסיק עיתונאים שזקוקים לחופש עיתונאי רחב ככל האפשר כדי שיוכלו לבצע את תפקידם כהלכה". במכתב הודגש כי לבדיקת פוליגרף אין משקל ראייתי, ולכן "עולה החשד שהדרישהנועדה אך ורק להפחדה ולזרוע משטר אימים בקרב העובדים".