ארגון כוח לעובדים על עסקת החבילה: חרפה וזריית חול בעיני ציבור השכירים

ארגון כוח לעובדים תקף אמש (רביעי) בחריפות את עסקת החבילה שנחתמה על ידי האוצר, המעסיקים וההסתדרות. "כוח לעובדים סבור כי ההסכם שנחתם איננו מכבד ארגון עובדים ובוודאי שאיננו מהווה 'שינוי' כפי שהבטיחה ממשלת השינוי – אלא להיפך. עסקת החבילה הזו כמוה כזריית חול בעיני ציבור העובדות והעובדים".

חותמים על עסקת החבילה, אתמול, במשרד האוצר בירושלים (צילום: ההסתדרות)

 

לדברי הארגון "הקפאת שכר ל-2022 לאחר שלא הייתה תוספת שכר מאז ינואר 2018, משמעותה 5 שנים בלי תוספת שכר במגזר הציבורי ובמגזרים הקשורים אליו. ה'הישג' שבו מתהדרים החתומים על ההסכם: העלאת שכר מינימום ל-6,000 שקל לחודש עד שנת 2026, היא לעג לרש. מדובר בשכר נמוך מאוד הן ביחס ליוקר המחייה והן בהשוואה למשקים עם רמת תוצר לנפש דומה לישראל. חבל כי בהסתדרות הכללית בחרו להתעלם מהצעה שכבר הונחו על שולחן הכנסת, יוזמה ראויה בהרבה, שכר מינימום של 40 שקל לשעה, דרישה שגם קיימת בתוכנית הכלכלית של כוח לעובדים ממאי 2020 .

"חמורה לא פחות היא ההסכמה לשעון עבודה גמיש. כלומר לתשלום שעות נוספות על בסיס חודשי. הסכמה שמהווה פגיעה קשה במאות אלפי שכירים שעתיים, בהם העובדים המוחלשים ביותר במשק", הדגישו .עוד הבטיח הארגון ש"כוח לעובדים ימשיך להיאבק באמצעות ועדיו לתנאי עבודה ראויים יותר במסגרת הסכמים קיבוציים, חרף החרפה שנכפתה על ציבור העובדות והעובדים היום".

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/107991