ארגון העיתונאים: יש לפעול באופן מידי למעצר הרוצחים של נידאל אגבאריה ולהביאם לדין

העיתונאי נידאל אגבאריה, בן 44, נורה אמש (ראשון) למוות בתוך מכוניתו סמוך לביתו באום אל-פחם. שני רעולי פנים ירו לעברו כמה כדורים מטווח קצר ואחד מהם פגע בראשו. אנשי רפואה פינו אותו לבית החולים העמק בעפולה, שם נקבע מותו. על פי יוזמות אברהם העיתונאי הוא הרוג ה-69 במעשי אלימות בחברה הערבית מתחילת השנה. ביוני בשנה שעברה נורה מטח יריות לעבר ביתו של אגבארייה. הכדורים חדרו אל סלון ביתו בזמן שמשפחתו היתה ערה, אולם לא היו נפגעים.

אגבאריה, היה מפרסם באתר "בלדתנא" ("עירנו") שערך ובדף הפייסבוק שלו, עסק רבות בנושאים חברתיים. בשיחות פרטיות ועל רקע האלימות הגואה בחברה הערבית בכלל ובעירו אום אל פחם בפרט, הוא הביע לא פעם חשש כי ירצח.

ארגון העיתונאים והעיתונאיות מסר כי הוא "מזועזע מרציחתו של העיתונאי נידאל אגבארייה ושולח תנחומים למשפחתו". הארגון קרא למשטרה "לפעול באופן מידי לאיתור הרוצחים והבאתם לדין ולפעול ביתר שאת על מנת למגר את מגיפת האלימות בחברה הערבית".

חד"ש תקפה את המשטרה בעקבות הרצח ומסרה ש"ידעה כבר שנה שארגוני הפשיעה סימנו את ביתו של נידאל אגבאריה. לפני שנה ביתו נורה כשהוא ומשפחתו בביתו, אך המשטרה לא פעלה לעצור את הפושעים. נידאל נרצח עקב אוזלת ידה של משטרת ישראל. רצח עיתונאי הוא ניסיון לסתום את קול המחאה הערבית נגד האלימות והפשיעה. על משטרת ישראל לשים סוף להפקרה של החברה הערבית, להוציא את הנשק מהרחובות, ולמצות את הדין עם הרוצחים השפלים".

ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) הוסיפה, "אין מילים לתאר את עומק הזעזוע מרצח העיתונאי נידאל אגבאריה. הנסיבות עדיין מתבהרות, אבל נידאל היה מאויים ולפני שנה נורו יריות על ביתו. אם המשטרה היתה תופסת את מי שירה לפני שנה אולי הרצח היה נמנע. על המשטרה להפסיק להפקיר את ביטחון האזרחים הערבים, ולמצות את הדין עם הרוצחים המתועבים". מרכז מוסאוא מסר, "זה המחיר ששילם עיתונאי שחוסל בידי הפשע המאורגן בחברה הערבית. ירו עליו בעבר והמשטרה שתקה. הערב חיסלו אותו כדי שידע כל עיתונאי ערבי שעדיף לו לא לעסוק בפשע ובשחיתות. מצער שהעיתונאים הערבים ננטשו לבד. מצד אחד הם סובלים מאלימות המשטרה ומצד אחד מאלימות ארגוני הפשע. זאת קריאה לכל העיתונאים ואנשי הציבור להיאבק בפשע המאורגן ולמשטרה למצות את הדין עם היורים".