ארגון העיתונאים חושש שהמשטרה עושה שימוש ברוגלה פגסוס נגד כתבים ומקורותיהם

ארגון העיתונאים חושש המשטרה עושה שימוש ברוגלה פגסוס נגד חבריו ופנה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט בדרישה לחקור האם נעשו מעקבים גם אחרי עיתונאים ומקורות עיתונאיים. זאת, בעקבות חשיפת "כלכליסט" בשבוע שעבר על שימוש המשטרה באפליקציית פגסוס לצורך מעקבים והאזנות אחר אזרחים.

השער של "כלכליסט" מה-18 בינואר האחרון בו פורסם לראשונה על השימוש שעושה המשטרה ברוגלה (צילום: ארגון העיתונאים)

 

במכתב למנדלבליט כתב היועץ המשפטי של ארגון העיתונאים, עו"ד אמיר בשה כי קיים חשש כבד שנעשה שימוש פסול ברוגלה לצורך מעקב אחר עיתונאים ומקורותיהם.  "עולה חשש כי משטרת ישראל משתמשת בתוכנת ריגול של חברת אן-אס-או כדי לפרוץ מרחוק לטלפונים של אזרחים ישראלים ללא צווי חיפוש או האזנה, באופן המעלה את החשש הכבד כי בוצעו מעקבים בדרך זו גם אחרי עיתונאים ומקורות עיתונאיים".

לדברי עו"ד בשה, "חופש העיתונות והחיסיון העיתונאי מהווים אבני בניין מרכזיות בחומה המגנה על משטר דמוקרטי ומעמדן מעוגן היטב בדין הישראלי. היה ומשטרת ישראל ניהלה מעקבים אחרי עיתונאים ומקורות עיתונאיים אזי מדובר בהתנהלות שאינה כדין, בניגוד לנהלי המשטרה עצמה בנושא, תוך פגיעה חמורה בחופש העיתונות ובתוך כך, בחיסיון מקורות ובזכויותיו של הציבור."

"נבקש את התערבותך הדחופה, המהירה והעניינית, בכל הנוגע לחשש כבד המשקל ולפיו, התנהלו מעקבים על-ידי משטרת ישראל גם אחרי עיתונאים ו/או מקורות עיתונאיים. נבקשך לפעול בדחיפות לבחינה מקיפה של הנושא ובכלל זה התייחסות לדברים הבאים, וזאת בשים לב לתגובת משטרת ישראל לתחקיר, המעלה תמיהות: האם היועמ"ש או מי מטעמו היה מודע לאישורים שקיבלה משטרת ישראל להשתמש ברוגלות של אן-אס-או כדי לעקוב אחרי טלפונים של עיתונאים ישראלים; האם היועמ"ש או מי מטעמו אישר למשטרה לעשות שימוש בתוכנות הריגול; האם אושר למשטרה להשתמש בתוכנות הריגול ללא מתן צו שיפוטי", הגדיש.

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/110040