ארגון העיתונאים דורש מהמשטרה לקבוע כללים חדשים לסיקור הפגנות

בדיון שהתקיים הבוקר (יום א') שלחו שופטי בג"צ את המשטרה ומשרד המשפטים לשבת עם ארגון העיתונאים של ההסתדרות, האגודה לזכויות האזרח והתאחדות כתבי החוץ ולגבש יחד נוהל לסיקור הפגנות.

באוגוסט האחרון הגישו ארגון העיתונאים, התאחדות כתבי החוץ והאגודה לזכויות  האזרח עתירות לבג"ץ בצל אירועי האלימות שחוו עיתונאים בחודש יולי האחרון, אשר במהלכו המשטרה עיכבה עיתונאים ומנעה מהם לסקר ולצלם את האירועיםבעתירתו לבג״צ ביקש ארגון העיתונאים שייקבע נוהל משטרתי אשר יאפשר לעיתונאים לעשות באופן חופשי את עבודתם.

2018-02-04_185223

פרש משטרתי נגד צלם עיתונות במזרח ירושלים, 9 בדצמבר 2017 (צילום: ארגון העיתונאים)

פרקליטי המשטרה אמרו לבג״צ כי נוהל זה יגובש בשיתוף לשכת העיתונות הממשלתית. פרקליטי ארגון העיתונאים, עורכי הדין אמיר בשה וד״ר מורן סבוראי, התנגדו וטענו כי לשכת העיתונות הממשלתית מייצגת את הממשלה שהיא חלק ממנה, ולא את העיתונאים. בג״צ קבע, כאמור, כי על המשטרה להידבר עם ארגוני העיתונאים כדי לגבש את הנהלים.

משה רונן, רכז חופש העיתונות בארגון העיתונאים, מסר כי "ביקשנו להוציא נהלים חדשים שלפיהן שוטרים יאפשרו לעיתונאים לכסות אירועים שבהם יש מהומות. אנחנו קיווינו שבית המשפט יורה על הידברות בין המשטרה לבין העותרים כדי שנגבש יחד נהלים משותפים שיהיו מוסכמים על כל הצדדים. בית המשפט נענה לרוב דרישותינו והורה למשטרה ולמשרד המשפטים לשבת איתנו ולגבש נהלים שהם על דעתנו. במידה והנהלים לא יגובשו על דעת הארגון, בית המשפט החליט שבעוד שלושה חודשים נחזור אליו לדיון והחלטה שלו".