ארגון המתמחים מרשם הודיע על חידוש המאבק על קיצור התורנויות בבתי החולים

ארגון המתמחים מרשם הודיע הבוקר (ראשון) על חידוש המאבק על קיצור התורנויות – "על כל המשתמע מכך". החלטתם מתקבלת כשלושה שבועות לאחר שהושגו הבנות עם ממשלת הימין ובתום חודשים של מחאות.

"העובדה שעד כה לא הוקם הצוות ליישום המתווה, מהווה איום ממשי על עצם מימושו ועל התוכנית לקיצור התורנויות כולה. יוזכר כי צוות היישום, בהתאם למתווה שאושר, אמור היה להתכנס כבר לפני שלושה שבועות ואולם עד כה לא ניתן אפילו כתב מינוי ולא ברור אם יהיה צוות כזה ו/ או מי חבריו", ציינו.

"ניצן הפקרת אותנו": הפגנה של מתמחים מול ביתו של שר הבריאות ניצן הורוביץ בתל-אביב (צילום: מרשם)

 

בהמשך, המתמחים תקפו את ההסתדרות הרפואית (הר"י). "הם מנסים בכל כוחם לסכל את קיצור התורנויות, אבל האחריות היא בראש ובראשונה של שר הבריאות, הוא הריבון והוא שצריך ליישם את ההחלטות שהוא קיבל", הסבירו. "שלושה שבועות ישבנו בשקט. נתנו את כל הקרדיט למשרד ולשר לפתור את כל הבעיות מול ההסתדרות הרפואית. זה נגמר! אם משרד הבריאות והשר לא מסוגלים להשתלט הר"י היום, בתחילת הדרך, בצעד הפשוט של הקמת הצוות,  מי יודע איך זה יראה מחר כשיגיע הרגע ליישם את הדברים בפועל", הדגישו.

"צוות היישום צריך להיות מוקם עם הר"י או בלי הר"י. והעובדה שהצוות עדיין לא הוקם, מהווה איום ממשי על יישום המתווה ועל התוכנית לקיצור התורניות כולה. היום בערב יתקיים כינוס חירום של ההנהגה ופעילי הארגון לצורך חידוש המאבק ליישום המתווה לקיצור תורנויות. לא נשב בחיבוק ידיים כאשר יש מי שמנסים בכוח לקחת את כל מה שכבר השגנו", הדגישו עוד בארגון, "אנחנו נצא שוב לרחובות אם צריך ונחדש את המאבק, על כל המשתמע מכך! כל מי שלא עומד בהסכמים ולא מיישם אותם וכל מי שמנסים לסכל את התוכנית לקיצור התורנויות, ימצאו אותנו במלוא עוצמתנו".

 

עוד בנושא:

יו"ר ארגון המתמחים מרשם הכריזה על ניצחון במאבק לקיצור התורנויות