ארגון המורים עם הפנים לשביתה ללא הגבלת זמן בגלל הסחבת במו"מ

ארגון המורים פרסם השבוע הודעה לפיה בכוונתו לחדש את סכסוך העבודה והעיצומים בהם נקט עד לחודש נובמבר האחרון. זאת במסגרת מאבקו לחתימה על הסכם קיבוצי חדש עבור כ-90 אלף המורים המאוגדים במסגרתו. תוקפו של ההסכם הנוכחי פג בחודש מרס האחרון, ומאז נוקט משרד האוצר בסחבת מכוונת בכל הנוגע למשא ומתן בין הצדדים.

יו"ר ארגון המורים העל יסודיים, רן ארז (צילום מסך: חדשות 12)

כזכור, ניאות ארגון המורים לפתוח את שנת הלימודים הנוכחית כסדרה למרות העובדה כי טרם נחתם עמו הסכם השכר החדש, אולם לאור הסחבת המתמשכת הכריז על שורת עיצומים, בהם ביטול עבודת המורים בתום שעות הלימודים, ביטול טיולים, השתלמויות מפמ"ר, סיורים ועוד. ב-29 בנובמבר הורה בית הדין הארצי לעבודה למדינה לנהל עם ארגון המורים משא ומתן אינטנסיבי, רציף, בידיים נקיות ובנפש חפצה, במטרה להגיע לחתימה על הסכם קיבוצי חדש. במקביל התחייב ארגון המורים לשקט תעשייתי ולהפסקת העיצומים מצדו עד ה-25 במרץ שנה זו.

אולם, לדברי יו"ר ארגון המורים, רן ארז: "עד למועד כתיבת שורות אלו משרד האוצר לא ניהל עמנו כל מו"מ. בשיחה שקיימנו איתם ב-19 בינואר הובהר לנו שלעת הזאת אין להם כל כוונה לנהל מו"מ כפי שהורה ביה"ד הארצי לעבודה. בשל האמור, ניאלץ לחדש את המאבק, ואנו שוקלים את האפשרות לביטול השקט התעשייתי שהתחייבנו לו".

כזכור, גם במשא ומתן שהתקיים בקיץ האחרון בין הסתדרות המורים למשרד האוצר, התלוננו נציגי ההסתדרות על כך שהאוצר ממסמס בכוונה את התהליך, וכי אין בכוונתו לקדם את המשא ומתן עד לרגע האחרון, כאשר לראיה הצביעו על כך שהאוצר קבע מראש את פגישות המו"מ עמוק לתוך אוגוסט.

בהודעת הארגון נאמר כי בין העיצומים המתוכננים להתחדש נכללים ביטולי טיולים, הצגות, מסעות וכו. עוד נכתב כי "בשל התנהלות המו"מ העקר, ומאידך הניסיון שרכשנו, אין ספק שהמאבק יחודש בעתיד הקרוב ויארך זמן ממושך". מוקדם יותר החודש  התראיין ארז בנוגע לסחבת במו"מ ושם הזהיר כי במידה ולא תחול התקדמות- עלולים העיצומים להגיע עד כדי שביתה כללית בסוף חודש מרס.

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/117109