ארבע רציחות ביישובים ערביים בסוף השבוע; הפגנה מול מטה המשטרה ביפו

צעיר בן 20 נדקר למוות אמש (שבת) בקטטה בכפר ריינה שליד נצרת. מהמשטרה נמסר כי הרקע לתקרית הוא ככל הנראה ויכוח בין נהגים וכי נפתחה חקירה בחשד לרצח.

2018-09-02_205132

בסביבות השעה 19:30 התקבל דיווח במוקד מד"א על קטטה בכפר. חובשים ופראמדיקים שהגיעו למקום העניקו טיפול רפואי לפצוע, סטודנט בן 20 יונתן נויסרי, ופינו אותו לבית החולים האיטלקי בנצרת כשהוא במצב קשה ולא יציב עם פצעי דקירה בגופו. לאחר מכן נקבע מותו של נויסרי.

התקרית בריינה היא הרביעית ביישובים הערבים שאירעו בסוף השבוע. בלילה שבין חמישי לשישי נורו למוות מחמוד חג'אג' וארוסתו רימה אבו ריט, כבני 20, כשהיו במכוניתם בכניסה לעיר טירה. לפי הערכה של המשטרה הירי היה התנקשות בחג'אג', שהיה מוכר למשטרה. ברכב פגעו מספר רב של כדורים, ולאחר הפגיעה איבד חג'אג' שליטה על המכונית והתנגש בבנייןהיורים נמלטו מהזירה והמשטרה מחפשת אחריהם.

מאוחר יותר בלילה נורה למוות בג'סר אזרקא, רדאד פייסל רדאד, בן 33, ושלושה תושבים נוספים נפצעו באורח קשה, בינוני וקל. הירי בוצע לעבר לקבוצת צעירים שישבו ליד בניין, ולא ברור למי כוון. לרדאד לא היה עבר פלילי.

בעקבות הירי בטירה, בריינה ובג'סר אזרקא הודיעה ועדת המעקב העליונה כי תקיים מחר הפגנה מול מטה המשטרה ביפו בשעה 17:00. "ועדת המעקב העליונה מפנה אצבע מאשימה כלפי מדיניות המשטרה מדיניות של אי טיפול באנרכיית הנשק ביישובים הערביים, אי פענוח פשעים והיעדר הרתעה שמביא להפקרות ושלילת הביטחון האישי ביישובים הערביים", נמסר.