ארבעה עובדים נהרגו בתאונות עבודה תוך שבוע: האחרונים הם עובד בניין מבית ג'אן ושליח בן 14 מכפ"ס

פועל בן 50 מבית ג'אן, שטרם נמסר שמו, מת הבוקר (שישי) לאחר שנפל מגובה באתר בנייה בעיר מעלות, בשכונת האורנים. גורמי רפואה נאלצו לקבוע את מותו במקום. שוטרים שהוזעקו למקום, וכן חוקרי זיהוי פלילי, אספו ממצאים ופתחו בחקירת נסיבות התאונה, בשיתוף משרד העבודה והרווחה.

המקום בו נפצע אנושות השליח דניאל זכריה בן ה-14 בכפר סבא (צילום: מגן דוד אדום)

אתמול (חמישי) בשעות הבוקר המוקדמות נפטר מפצעיו דניאל זכריה בן ה-14, אשר נפצע בתאונת דרכים ביום שלישי בעת שנסע על אופניו החשמליות ועבד כשליח. מהסתדרות הנוער העובד והלומד נמסר: "אנחנו משתתפים בצער המשפחה על מקרה המוות הטראגי. האירוע הנורא הזה, קורה בצל משבר כלכלי חמור בעקבות מגפת הקורונה, במהלכו מרבית בני הנוער איבדו את עבודתם, ולצערנו אינם זכאים לדמי אבטלה או לפיצוי כלשהו. מטבע הדברים, הם מחפשים עבודה, ומופקרים לעבודות שאינן מתאימות להם. עבודת שליחויות מסוג זה היא חדשה ולא מוכרת, ולא תוקנו תקנות בטיחות לגביה. מצב זה מאפשר להעסיק בה בני נוער ללא אמצעי מיגון מתאימים, ללא רישיון לכלי מנועי, וכאשר אלה אינם יודעים את חוקי ואת כללי התעבורה. אנו, הסתדרות הנוער העובד והלומד, דורשים ומצפים מהמדינה לאכוף ביתר שאת את תחום עבודת הנוער לנוכח המשבר הכלכלי ולתת את הדעת על תחום השליחות".

כמו כן, העובד אבראהים עאדל מסארווה מכפר קרע שנפצע לפי שלושה שבועות בפיצוץ מיכל סולר בעת שעבד בבית בקיסריה, נפטר ביום רביעי מפצעיו. בתאונה נהרג גם עבדול עתאמנה, אף הוא מכפר קרע; נסיבותיה של התאונה לא הובררה, וגרסאות שונות אודותיה התפרסמו בסמוך לה. ד"ר הדס תגרי, המנהלת את הקבוצה למאבק בתאונות עבודה ובניין, מסרה ש"על אף העובדה שאין ספק בכך שאבראהים ועבדול המנוחים עבדו בעת התאונה, לא ברור האם נסיבות התאונה קשורות לעבודתם והיא מסווגת כתאונת עבודה; חוסר בהירות זה, שלושה שבועות לאחר התרחשות התאונה, נובע מכך שמזה מספר חודשים מסרב מנהל הבטיחות התעסוקתית למסור לנו מידע אודות תאונות קטלניות, ובכך מונע מאיתנו הציבור מידע חיוני בנושא".

ביום ראשון האחרון נפטר עובד בניין שנפל באתר בנייה בשעות הבוקר. ההרוג הוא חוסיין עטאללה, בן 28 מעילוט. הוא שנפל מגג מבנה בגובה כ-5 מ' בעת הריסת קיר במהלך עבודות שיפוצים ביפיע. יצוין שאמש התהפך מערבל בטון ביישוב דבוריה. בהתהפכות נפצע גבר כבן 30 אשר פונה באמצעות מסוק על ידי מד"א לבית החולים רמב"ם, כשהוא במצב בינוני עם חבלות בראש ובכתפיים. ביום רביעי בבוקר נפגע עובד כבן 30 ממלגזה במחסן של תעשיית נייר ברחוב בצלאל באופקים. הוא פונה על ידי מד"א לבית החולים סורוקה כשהוא במצב בינוני עם חבלות ברגליו.