אקדמיה לשוויון תקיים מפגש מקוון עם השליחה המיוחדת של האו"ם לשטחים הכבושים

אקדמיה לשוויון, המאגדת כ-700 מרצים וחוקרים בכל המוסדות להשכלה גבוהה, תקיים ביום שני הקרוב מפגש מקוון עם פרנצ'סקה אלבנזה, השליחה המיוחדת של האו"ם לשטחים הפלסטינים הכבושים.

לפני מספר חודשים פרסמה אלבנזה דו"ח מיוחד העוסק בזכויות אדם והזכות של העם הפלסטיני להגדרה עצמית בהקשר של הכיבוש הישראלי הנמשך. בעקבות פרסום הדו"ח נמצאת אלבנזה תחת מסע השמצות מצד ממשלת ישראל – בניסיון ישיר לפגוע באמינותה ולהסיט את הדיון ממצב זכויות האדם בשטחים הכבושים. בתגובה, חתמה אקדמיה לשוויון, יחד עם ארגונים רבים מרחבי העולם, על מכתב תמיכה בשליחה.

יצוין שאקדמיה לשוויון שיגרה השבוע מכתב מחאה לאיגוד האוניברסיטאות הבינלאומי ולמשרד המטפל באוניברסיטאות באונסק"ו – ארגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם. זאת, בגלל שהארגון כלל את האוניברסיטה שהוקמה בהתנחלות אריאל בידי המפקד הצבאי בשטחים הכבושים במסגרת "האוניברסיטאות הישראליות".

אקדמיה לשוויון דורשת להוציא את אריאל מרשימת האוניברסיטאות הישראליות והזכירה שאריאל הוקמה ב-1980 בשטחים הכבושים בניגוד חוק הבינלאומי ולהחלטות האו"ם. "הקמת אוניברסיטת אריאל מהווה ניסיון נוסף לרתום את האקדמיה הישראלית בשירות הכיבוש ומפעל ההתנחלויות", נאמר במכתב.

לנוסח המלא של המכתב ששוגר לאונסק"ו (באנגלית):

2015-12-09_202617