אצל ידידתה הקרובה של ישראל אסור לשבות: שביתת שליחים בדובאי

שליחי חברת "דליבר הירו" הגרמנית המועסקים בדובאי שובתים בימים האחרונים במחאה על תנאי עבודתם. השליחים, עובדים זרים ברובם המוחלט, התארגנו ברשתות החברתיות ויצאו למאבק נגד חברת הקבלן "טלאבאת", המעסיקה אותם. זכות השביתה לא קיימת בדובאי והתארגנות עובדים אסורה בה על פי חוק. למרות זאת, דורשים השליחים תמורה גבוהה יותר על כל משלוח שהם מבצעים.

חאן בן ה-24 מפקיסטן סיפר כי הוא עובד 15 שעות ביממה על מנת לפרנס את משפחתו (צילום: מורנינג סטאר)

 

לדברי השליחים, הם סובלים בעיקר מעליית מחירי הדלק. עובדים אלה נעים יום-יום במרחקים משמעותיים (400-300 ק"מ ליום), ונאלצים לשלם את כלל הוצאות הרכב מכיסם. נוסף להוצאות הרכב, נאלצים השליחים לשלם לחברות הקבלן "דמי תיווך", "דמי אגרה", ואף הוצאות בריאות במקרים של תאונות.

חאן בן ה-24 מפקיסטן סיפר כי הוא עובד 15 שעות ביממה על מנת לפרנס את תשעת ילדיו. על ההצטרפות למאבק אמר: "אני לא שובת רק עבורי או עבור חבריי. המאבק הוא לטובת עובדים כמונו שיגיעו לדובאי בעתיד".

על פי הקונפדרציה הבינלאומית של האיגודים המקצועיים, באיחוד האמירויות "לא מכבדים זכויות עובדים בסיסיות ביותר". בין היתר, קיימת אפליה בשכר על בסיס לאום ומגדר, כאשר עובדים אפריקאים נמצאים בתחתית סולם השכר. "חרף ההבטחות בדבר רפורמה בחוקי העבודה, יחסם של המעסיקים באיחוד האמירויות כלפי מהגרי העבודה הוא מבזה. העובדים הזרים מרכיבים את רוב כוח העבודה בדובאי, והיחס כלפיהם נצלני ודומה למה שנהוג היה בימי הביניים", נמסר.

זוהר אלון