אסיפת חירום של עובדי אל-על: דורשים סיוע מידי לחברת התעופה המופרטת

אלפי עובדי המוביל הלאומי אל על התכנסו אתמול (ראשון) לאסיפת חירום בעקבות משבר התעופה – תולדה של התפשטות וירוס הקורונה. במהלך האסיפה פנה יו"ר ועד עובדי אל על, שרון בן יצחק, לממשלה וקרא לה לסייע לחברה שנקלעה למשבר. האסיפה התקיימה בעקבות החלטות המנכ"ל גונן אוסישקין, על פיטורים המוניים של כ-1,000 מתוך 6,000 העובדים בחברה.

אסיפת חירום, אתמול, של עובדים אל על (צילום: ועד עובדים)

לדברי בן יצחק: "אנחנו נמצאים בתוך משבר שעד היום לא הכרנו. בשלושת החודשים האחרונים עסוקה נציגות העובדים במו"מ רוחבי לכלל עובדי החברה. הנציגות הציגה דרישות לגיטימיות על מנת להביא לשיפור בתנאי הרווחה ושיפור בתנאי השכר שלנו, לשם כך אף שכרנו את שירותיו של פרופסור ירון זליכה. ותוך כדי המו"מ התחיל לכרסם בנו הנגיף הארור הזה". הוא גם התייחס לתולדות החברה המופרטת והדגיש ש"ביום בהיר אחד הוחלט להפריט את אל על ולשחרר אותה להתחרות בשוק החופשי כחברה ציבורית אבל, ופה האבל הגדול. בזמן שכל מדינה בעולם שומרת על מוביל לאומי בארצו, מעודדת, מסבסדת ותומכת וזה בעוד שיש גשרים ורכבות על מנת לחצות את גבולותיהם. אצלנו החליטו לאתגר את המוביל הלאומי פעם אחר. כחברה ישראלית שמטיסה אחוז גדול מנפח הנוסעים בנתב"ג, היינו זכאים להנחה עבור אגרות וגם זה נלקח מאיתנו."

יו"ר ההסתדרות, ארנון ברדוד, אף הוא השתתף באסיפה ואמר: "אנחנו במצב חירום. אל על, החברה שאזרחי המדינה, העובדים וההסתדרות כל כך אוהבים, עומדת בפני קריסה ולאף אחד לא איכפת. אי אפשר לתאר את מצב התעופה בישראל בלעדיה. אני הולך להנחות את כל הוועדים של ההסתדרות לטוס מעתה רק עם חברות התעופה ישראליות זה הזמן להראות חוסן ולכידות". הוא הוסיף כי "אני פונה לממשלת ישראל ולעומד בראשה זוהי שעת חירום ויש להזרים סכום ראשוני לחברה על מנת שתוכל לעבור את התקופה. כולם צריכים להתגייס לטובת העניין, לא רק לדבר – אלא לעשות. לא צריך להקים עוד ועדה, אלא לקבל החלטות". יצוין שעל רקע המשבר בענף התעופה, יו"ר ההסתדרות ארנון ברדוד שלח מכתב דחוף למנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, בו הוא מבקש להנחות את הגורמים המקצועיים בקרן הסיוע הכלכלי לעסקים שנקלעו למצוקה להעביר לחברת אל על 50 מיליון שקל.