אסיפה שנתית של מק״י ת״א: להגביר עבודה לקראת האתגרים הפוליטיים

סניף מק"י תל אביב נערך לאסיפה שנתית לסיכום עבודת הסניף ולבחירת ועד סניף חדש, שתיערך ב-1 באוגוסט. לקראת האסיפה פרסם ועד הסניף סיכום מפורט המציע מצד אחד, בסיס פוליטי לעבודת הסניף, ומן הצד השני, סקירה של תחומי הפעילות בסניף בשנה החולפת והצעה לתכנית עבודה לשנה הקרובה.

2017-07-25_202548

אחד ממפגשי הסמינר על "הקפיטל" מאת קרל מרקס שנערך חודשים האחרונים ביוזמת מק"י ת"א (צילום: זו הדרך)

 

הוועד מתאר את החרפת המשבר בשלטון בישראל בשנה האחרונה: "השנים  מאז המחאה החברתית של 2011 היו שנים נוחות מבחינת שלטון הימין, אותן הוא ניצל להעמקת הניצול הקפיטליסטי ולהרחבת הכיבוש תוך כדי הסתה פרועה נגד הציבור הערבי, השמאל, בתי המשפט והעיתונות. ואולם בשבועות האחרונים, עם חשיפתן של פרשיות השחיתות של ראש הממשלה וסביבתו, מתעוררת מחאה מתרחבת, זאת יחד עם מספר מאבקים חברתיים עיקשים המצליחים גם הם לסמן את כישלונותיה של הממשלה בתחומים האלה (מאבק הנכים למשל). במצוקתו פונה הימין פנה נתניהו למהלכים קיצוניים להסתת תשומת הלב הציבורית מהתנהלותו. בעיקר הוא פונה להסלמת הדיכוי בירושלים המזרחית ובשאר השטחים הכבושים, בניסיון להוביל לסבב מלחמתי מחודש".

 

הדוח עוסק באפשרות שהמהלכים האלה יתבררו כמסוכנים גם עבור הימין שבשלטון, אשר עלול למצוא עצמו מבודד מבחינה פוליטית באווירה ציבורית אשר מבינה את הקשר בין התרחבות חקירות השחיתות לבין ההסלמה המדינית, ובין אלה לבין ההתקפה על המרחב הדמוקרטי והזכויות החברתיות בישראל. ועד הסניף מציין: "אם אמנם אנו נמצאים לפני נקודת מפנה פוליטית, הרי שהדבר מחייב התחדשות בעבודתה של המפלגה, כיוון של מאמצינו לתמיכה ולהשתלבות במאבקים המתפתחים והיערכות ארגונית לקיומה של פעילות ציבורית רחבה ובולטת יותר, גם כאן, בתל אביב".

 

בפרקים הארגוניים מצביע הוועד, בין היתר, על מאמצי סניף המפלגה להחייאת פעילותה של חד"ש בתל אביב. במהלך השנה בחר סניף החזית ועד חדש, שיזם מספר אירועים ציבוריים ומשמרות מחאה ובכלל זאת בתמיכה בשביתת האסירים הפוליטיים הפלסטינים ונגד מדיניות ארצות הברית באזור, בזמן ביקורו של טראמפ בישראל.

 

 

בשנה שחלפה חוזק תחום החינוך הרעיוני בסניף. התקיימו ביוזמת הסניף שני סמינרים מוצלחים מאוד על יסודות המרקסיזם וקריאה ב"קפיטל". הסמינרים משכו קהל רב. סדרת מפגשים לקריאה משותפת של "המניפסט הקומוניסטי" יועדה למצטרפים החדשים אשר נקלטו בסניף בשנתיים האחרונות.

ועד הסניף מצביע אל חשיבות ההרחבה המשמעותית של פעילויות התרבות במועדון הגדה השמאלית. בכלל זה מוזכר "מועדון הסרט האדום" – סדרת סרטי מחאה אשר הוקרנה במועדון, ואשר בעקבותיה מתנהלת פעילות מוצלחת של מועדון הקולנוע המושכת קהל גדול מדי שבוע. במועדון מוצגות תערוכות ומתקיימים אירועים פוליטיים באופן תכוף.

ככלל, מסכם ועד הסניף את השנה שחלפה כשנת פעילות מוצלחת: "ניצלנו את התקופה כדי לחזק מצד אחד את עבודתנו הרעיונית ובמקביל גם לחזק את כוחנו הארגוני". במקביל מדגיש הוועד גם את התחומים שבהם יש להרחיב פעילות.

במיוחד מציין ועד הסניף את המשימה של הרחבת הפעילות בקרב הנוער והסטודנטים אשר נחלשה בשנים האחרונות. קבוצת בנק"י שבהנחיית הסניף מרחיבה לאחרונה את פעילותה בניסיון לקלוט חברים נוספים ולתכנן את שנת הפעילות הבאה. חיוני להשקיע מאמצים בקיום פעילות מפלגתית באוניברסיטת ת"א ובחיזוק הקשרים בין תא חד"ש לבין המפלגה והחזית בעיר.

את הדוח מסכם הוועד בתיאור תפקידו של סניף ת"א "ככוח מוביל בחיזוקם של מאבקים למען השלום, השוויון והדמוקרטיה בעיר", ומשימתו הדחופה: "הרחבת מעגל השותפויות של המפלגה בכל זירות הפעולה האלה". "אפשר שאנו לקראת התעוררות בזירות האלה והתארגנות מחדש של כוחות חברתיים מגוונים מול הממסד השלטוני. תמיכה בכוחות הנאבקים והגברת הסולידריות בין כוחות אלה הן התשובה הנחוצה להשתוללות הימין ולמדיניות השנאה וההשתקה שהוא מוביל", מציין הוועד.

 

הרשימה עומדת להתפרסם בגיליון "זו הדרך" הקרוב