אני אוהב את המקום הזה ואת אנשיו ולכן סירבתי לשרת בצבא כיבוש

שבועיים בכלא הצבאי בשל סירובי לשרת צבא כובש במילואים, על כך נשפטתי הבוקר (ראשון). לא הייתי מסוגל לעשות שום דבר חוץ מלהגיד את האמת, את הסיבה בגינה אני לא מוכן לשרת. לא יכולתי אחרי שלוש שנים תחת כפיית שירות בניגוד למצפוני, אחרי שראיתי כל כך הרבה עוולות שנעשות בשם הצבא, לעשות כל מהלך מאשר להגיע להישפט ולומר שאני לא מוכן לשרת גוף שמרעיב, מצמיא, מדכא והורג חפים מפשע.

אורן פלד, מזכיר חד"ש בירושלים, נושא דברים בהפגנה ברחוב בלפור הדרישה להתפטרותו של בנימין נתניהו, 1 בספטמבר 2020 (צילום: זו הדרך)

 

לא אשתוק על כליאה המונית של מיליוני פלסטינים, בזה שאמנע מלחשוף את המציאות הברורה בה עצם הצהרה על התנגדות למדיניות הכיבוש היא עילה לכליאה בארץ הזו של כל מי שתחת חוק גיוס חובה. לא אשתוק על ריגול המוני אחר מיליונים באמצעות הצגות ומסירת מידע כוזב לצבא כמו שכל כך רוצה המערכת שנעשה כדי שנתחמק מלהגיד את עמדתנו. לא אשתוק על מדיניות ניצול ודיכוי של העמל והמשאבים של בני העם הפלסטיני על ידי תשלום קנס של 2,500 שקל לגוף הכי ממומן בארץ הזו בשביל להימנע מכליאה. המעשה היחיד שאני מסוגל, הוא להגיד את האמת לאורך כל הדרך, כי רק האמת תפיל את הכיבוש. לכן אני נכלא.

צריך להגיד את האמת, על ההיסטוריה של המקום הזה, על מעשי הטבח והגירוש שהיו בעבר ועד למעצרים המינהליים, הטיהור האתני והירי ההמוני בהווה. זה לא מעשה נעים, תאמינו לי שזה סיוט מתמשך כשמשחקים עם מועד הכליאה למשך חודשיים ולהפסיד ימי עבודה ולימודים. אבל אנחנו נדרשים כעת לעשות כצו מצפוננו. כל מי שאוהב באמת את המקום הזה, כל מי שאוהב באמת את האנשים שחיים על האדמה הזאת, צריך לשנוא את הכיבוש, עיוות ההיסטוריה, גזל האדמות והדיכוי.

אני אוהב את המקום הזה ואוהב את האנשים שחיים פה ולכן בחרתי לסרב ולכן אבחר לסרב גם בעתיד. העובדה הברורה היא שכאשר קצין פוגע בצורה חמורה במפגינים ורודף עיתונאי פלסטיני הוא נשאר בתפקידו, ולעומת זאת עצם אמירת המילים אני לא מוכן לשרת דיכוי של עם שלם עולה בכליאות חוזרות, כמו במקרה של שחר פרץ וערן אביב שנכלאים שוב ושוב לתקופות ארוכות בגלל עצם היותם חזקים מספיק בשביל להגיד את אשר על ליבם ולא לפעול בניגוד לצו מצפונם.

אורן פלד