אנחנו העיר: חולדאי הופך את תל אביב-יפו לדיסנילנד של תיירים וטייקונים

תנועת "אנחנו העיר" במועצת העיר ת"א-יפו מתנגדת לתכנית המתאר העירונית החדשה. לדברי חברת מועצת העיר שולה קשת "התכנית של רון חולדאי להפיכת תל אביב-יפו לדיסנילנד של תיירים וטייקונים".

תכנית המתאר העירונית קובעת את כללי המשחק בתכנון העירוני והנדל"ן בתל אביב-יפו. התכנית הקודמת הייתה הסיבה מרכזית למשבר מחירי הדיור בעיר – היא עודדה בנייה למגורים במגדלים, זירזה דחיקת אוכלוסיות מוחלשות, אפשרה לא להקצות מספיק שטחי ציבור, ונתנה אור ירוק להסבת דירות מגורים למלונאות.  לדברי קשת "עכשיו באים חולדאי וחבריו, ובמקום לתקן את השגיאות של תכנית המתאר הנוכחית, מוסיפים שמן למדורת מחירי הנדל"ן".

מגדלים לבעלי הון בצפון תל-אביב (צילום: עיריית ת"א-יפו)

 

יצוין שסיעת "אנחנו העיר" עובדת בחודשים האחרונים להציג תכנית חליפית לדיור, "דיור עכשיו", ופועלת להטמיע את העקרונות שלה בתכנית המתאר. "לצערנו, ראש העירייה חולדאי מנסה לסכל פעם אחר פעם את ההצעות שלנו, מטעמים פוליטיים קטנוניים. יו"ר וועדת התכנון מטעם חולדאי סירב לאפשר לי לדבר בדיון", הוסיפה קשת.

לדבריה "'אנחנו העיר' מאמינה שיש דרך אחרת. אנחנו רואות את פאריס, את אמסטרדם, את וינה, ויודעות שאפשר אחרת. עירוניות טובה מאפשרת מפגש בין אנשים שונים, מאפשרת מפגש בין קהילות שונות, שומרת על המורשת ההיסטורית אבל גם יודעת להשתנות, מספקת את מירב ההזדמנויות להתפתחות אישית, למוביליות חברתית, ומאפשרת את השונה והמיוחד. ולכן – הזכות לעירוניות, הזכות לחיות בעיר, אינה פריבילגיה, היא נדרשת כדי לקיים חברה בריאה ואת זה ראש העירייה לא מבין. מי שרוצים לשמור על האיכות העירונית של תל אביב-יפו, מבינים, שחייבים להחליף את חולדאי".

על פי "אנחנו העיר" תכנית המתאר החדשה ממשיכה לצופף את העיר במגדלי יוקרה אנטי-סביבתיים ואנטי-עירוניים. "התכנית ממשיכה להתעלם מכריתת העצים המאסיבית בעיר, מתעלמת משיקולי איכות סביבה כתנאי למתן הטבות בזכויות בנייה, מאפשרת לצמצם את ההקצאות לשטחי הציבור, ולא קובעת עקרונות מחייבים לעיצוב הרחובות העירוניים", הסבירו.