אמנות ואקטיביזם: ספר חדש של עמותת אחותי על פמיניסטיות יוצרות שינוי

הוצאה של עמותת "אחותי – למען נשים בישראל"  פרסמה לאחרונה את הספר "יוצרות שינוי – על אמנות ואקטיביזם בישראל". הספר הוא אנתולוגיה בת 206 עמודים, הכוללת מאמרים אקדמיים, רשימות, שירה ומבחר תיעודי של יצירות אמנות המקדמות שינוי חברתי.

הספר מציע סקירה היסטורית, תוכנית ורעיונית של קורות האמנות האקטיביסטית, הפמיניסטית והמזרחית בישראל. עורכות האסופה, ד״ר טל דקל ושולה קשת (קשי) מציינות במבוא: ״אנתולוגיה זו מביאה קולות רבים ומגוונים, ולעיתים אף סותרים״.

רחל אניו, "אקדח צמות", מתוך כריכת הספר ״יוצרות שינוי״

 

בין מאמרי האסופה: "אקטיבסטילס: צילום כמחאה בפלסטין/ישראל״, מאת ד״ר ורד מימון – סופרת, עורכת ומרצה בחוג לתולדות האמנות באוניברסיטת תל אביב, ומאת שירז גרינבאום – צלמת וחברת קולקטיב הצלמים "אקטיבסטילס". ד״ר חוסני אלח׳טיב שחאדה – מרצה, אוצר והיסטוריון אמנות מציע במאמרו סקירה מקיפה, מודרנית וביקורתית על אקטיביזם אמנותי ביצירה הערבית-פלסטינית הנשית העכשוויות. שחאדה בוחן עבודות של יוצרות בולטות כאניסה אשקר, מנאל מחאמיד וחנאן אבו חוסיין, ופורט את האתגרים שאיתן הן מתמודדות יום-יום – הן בקרב החברה הערבית והן בהתמודדות מול האפליה בחברה הישראלית. ניתן לרכוש את הספר באתר: achoti.com

יוסי אבו