אם ובתה נרצחו בלוד יממה לאחר שעיתונאי נורה למוות; פעילי חד"ש יפגינו בחיפה

מנאר חג'אג' (34) ובתה חדרה בת ה-14 נרצחו אמש (שני) ביריות מתחת לבניין מגוריהן כשחזרו מקניות בסופרמרקט. אחותה התאומה של הנערה שנרצחה פונתה לבית החולים אסף הרופא במצב בינוני. איש לא נעצר, והמשטרה פתחה בסריקות אחר היורים.

מנאר חג'אג' (בצד שמאל) ובתה חדרה (צילום: אל אתיאחד)

 

הירי בלוד התרחש ברחוב הרב קוק בעיר. חובשים ופרדמיקים של מד"א הוזעקו לזירה וטיפלו בשלוש הפצועות לפני שפונו לבית החולים אסף הרופא. יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) ביקרה את המשטרה: "רק הסתיימה הלווית העיתונאי נידאל אגבאריה שנרצח וכבר אם ובתה בת 14 נורו למוות בלוד. בטייבה חמושים עצרו אמבולנס שפינה פצוע ירי וחטפו אותו. שהמשטרה לא תקשקש על כמה נשק נתפס ואיך צומצמה הפשיעה. השקרים האלה לא עובדים עלינו כשהמציאות המדממת הזו טופחת על פנינו".

מאות בני אדם השתתפו אמש בהלווייתו של אגבאריה בעירו, אום אל-פאחם. "רק המשטרה יכולה לפתור את המצב הרע אליו הגענו עם האלימות בחברה הערבית", אמר לחדשות 12 חבר הכנסת לשעבר בסיעת חד"ש, ד"ר יוסף ג'בארין, תושב העיר. "להטיל את האשמה על ההנהגה המקומית והחברה האזרחית זה לא חכם. אף אחד לא יכול למנוע פשע חוץ ממשטרת ישראל – ובינתיים היא לא עושה את זה, ואנחנו נמשיך לראות מקרים מזעזעים שכאלו". "אנחנו מדברים על אדם מכובד, נעים הליכות, מתורבת, שאין לו שום קשר לא לפשיעה ולא לאלימות, אבל כנראה שרצו להעביר מסר ברצח שלו לאחרים", הוסיף ד"ר ג'בארין.

יצוין שפעילי חד"ש בחיפה יפגינו הערב בשעה 18:00 מול מטה המשטרה בעיר בעקבות אוזלת ידה במניעת מעשי רצח ואלימות בחברה הערבית. דובר חד"ש מסר "75 אזרחים ערבים-פלסטינים נרצח מתחילת השנה. זו לא תרבות – זו מדיניות!".

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/115200