אלפי עובדי אסם החלו לנקוט צעדים ארגוניים: דורשים חתימה על הסכם קיבוצי חדש

עובדי אסם מסרו אתמול (רביעי) שיחריפו את  הצעדים הארגוניים עד כדי שביתה מלאה בשל המבוי הסתום במשא ומתן להסכם קיבוצי, ודורשים העלאת שכר המינימום בחברה ל-6,000 שקל. "כבר למעלה מחצי שנה שאנו נמצאים במשא ומתן להסכם קיבוצי כללי באסם", כתב יו"ר הסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה אליעזר בלו במכתב למנכ"ל אסם אבי בן אסאייג. "בשעה שהחברה מקשיחה עמדות ומערימה קשיים, שכרם של העובדים ממשיך להישחק וחלקם מתקשים לסגור את החודש".

"אני קורא לך להעלות באופן מידי את שכר המינימום המפעלי בחברת אסם. ככל שתבחר הנהלת החברה שלא להתקדם במשא ומתן ולהגיע להסכמות בעניין כמו גם בשאר הנושאים, ההסתדרות תפעל להחרפת הצעדים הארגוניים, לרבות השבתה אפשרית מלאה של כל פעילות אסם-נסטלה בישראל", הוסיף בלו. יצוין שבשבוע שעבר נערכו אסיפות הסברה בכל האתרים של החברה ברחבי הארץ. זאת, בהמשך לסכסוך העבודה שאושר לפני כחודש.

ועד עובדי חברת הסחר של אסם חוסם את הכניסה למרכז הלוגיסטי שלה בשוהם, ומנע כניסה ויציאה של משאיות, מארס 2019 (צילום: ועד עובדים)

 

סכסוך העבודה חל על כ-3,500 עובדים. הסכסוך הוכרז לאחר שבחצי השנה האחרונה מתנהל מו"מ להסכם קיבוצי כללי להסדרת תנאי העסקתם ושכרם של העובדים, אך הנהלת החברה מערימה קשיים, מגלה חוסר תום לב וחוזרת בה מהסכמות בנושאים משמעותיים כגון העלאת שכר המינימום המפעלי, תנאי פרישה ורווחה.

יצוין שאסם הוא תאגיד המזון הגדול בישראל ונשלט על ידי תאגיד המזון הגדול בעולם: החברה הרב-לאומית השוויצרית נסטלה. הכנסותיה של נסטלה ב-2021 ברחבי העולם נאמדות ביותר מ-87 מיליארד פרנקים שוויצרים – יותר מ-300 מיליארד שקל. החברה הרב-לאומית מעסיקה 276 אלף עובדים בחמש יבשות.

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/115227