אלפי עובדים סוציאליים שבתו והפגינו בתל-אביב; ח"כ חנין: דרישות האיגוד מצודקות

אלפי עובדי איגוד העובדים הסוציאליים הפגינו היום (שני) בתל אביב במחאה על תנאי העסקתם, לאחר שהכריזו אתמול על שביתה. העובדים צעדו מקרית הממשלה בתל אביב לכיכר רבין, שם ערכו עצרת. במקביל נערכו הפגנות תמיכה של סטודנטים ומרצים לעבודה סוציאלית באוניברסיטת בן גוריון בבארשבע, באוניברסיטת חיפה ובמכללת עמק יזרעאל.

2018-12-17_205303

עובדים סוציאליים מפגינים, היום, בכיכר רבין (צילום: איגוד העובדים הסוציאליים)

יו"ר האיגוד ענבל חרמוני אמרה בעצרת: "שמעתי פה משפט שרווחה מוגנת זאת לא בקשה מוגזמת ואמרתי לעצמי שזה נכון, אבל מעזים לשבת מולנו במשרד האוצר ולפקפק אם זה מגיע לנו או לא. בושה". לדבריה, "המאבק קשה, אבל הוא מוצדק מאין כמותו ואני בטוחה שאנחנו ננצח. במשרדי הממשלה השונים עוקבים בדריכות אחרי המאבק, כל אחד פגיע פוליטית ולכן נמשיך להפעיל לחץ עד שכל הדרישות יתמלאו אחת לאחת".

חרמוני הדגישה: "לא ייתכן שלמעלה משני עשורים כל ממשלות ישראל מימין ומשמאל מפקירות את שירותי הרווחה ומפריטות אותם לכל המוזיל במחיר. אף אחד לא רוצה לחיות במקום שבו לא דואגים לאנשים".

ראש החוג לעבודה סוציאלית באוניברסיטת תל אביב, פרופ' עידית וייס גל, אמרה: "באנו לומר לכם שגם אנחנו אתכם, האקדמיה אתכם. באנו להגיד כן לטיפול טוב ומכבד, כן לתנאי עבודה מכבדים והוגנים שיאפשרו לנו לכבד את הפונים שלנו, את האנשים שצריכים אותנו, אלו שלמענם אנחנו קמים וקמות בבוקר.

המפגינים נשאו שלטים שעליהם נכתב "די למריחה, טפלו ברווחה" וקראו "העם דורש שכר לא ביזיוני". אחד המפגינים, עו"ס נאסר אבו סריחאן, מנהל מחלקת רווחה בכסייפה אמר: "אני פה כדי למחות נגד מדיניות הממשלה ולהשמיע את קולנו בבקשה דחופה מנציגי הממשלה והאוצר להיכנס למשא ומתן רציני עם איגוד העובדים הסוציאליים כדי לדון בשלוש סוגיות: שיפור השכר והתנאים, הגנה לעובדים במקום עבודתם והורדת המעמסה".

ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) מסר "גם אני תומך בשביתת העובדות הסוציאליות. מדובר בעובדות ועובדים שמתמודדים עם אנשים במצבי חיים קשים, מסייעים לאוכלוסיות המוחלשות ביותר, ועושים את כל זה בשכר נמוך מדי, בתנאי העסקה ירודים, ולעיתים גם בלי שמובטח הביטחון האישי שלהם. דרישות איגוד העובדים הסוציאליים הן מוצדקות, ועל הממשלה להיענות להן".

אתמול הודיע האיגוד על שביתה בשירותי הרווחה ברחבי הארץ. עקב השביתה אין קבלת קהל במחלקות הרווחה, לא נכתבים תסקירים לבתי משפט, ולא פועלות ועדות החלטה בנושא קטינים בסיכון ומרכזים לטיפול באלימות במשפחה. בנוסף, שובתים גם העובדים הסוציאליים במשרד החינוך, בביטוח לאומי, במערכת הבריאות בבתי החולים, קופות החולים ותחנות לבריאות בנפש.