אלפי מפגינים בערי הגדה בעקבות רצח ניזאר באנת בידי מגנוני הביטחון של הרשות

אלפי בני אדם הפגינו בצהריים (שבת) בחברון, ברמאללה ובערים נוספות בגדה במחאה על מותו של הפעיל הפלסטיני ניזאר בנאט שהוכה למוות בעת מעצרו על ידי מנגנוני הביטחון הפלסטינים ביום חמישי לפנות בוקר. כחלק מהמחאה נגד הרשות הפלסטינית, שבנאת היה מבקר חריף שלה, הגיעו אמש לסוכת האבלים של בנאת קבוצת חמושים רעולי פנים – שקראו לרשות להעמיד לדין את האחראים למותו.

גם אתמול, במהלך הלווייתו של בנאת בחברון, נשמעו קריאות לנקמה במי שאחראים למותו. בהפגנות שנערכו באזורים שונים בשטחי הרשות ביום חמישי אף הושלכו אבנים לעבר מנגנוני הביטחון הפלסטיניים. משפחתו של בנאת פרסמה בצהריים הצהרה המאשימה את מפקד הביטחון המסכל בחברון מאהר אבו חלאווה באחריות ישירה למותו, כיוון שהוא האדם שהוציא את צו המעצר נגדו. בנוסף, במשפחה דרשו לפטר את מושל מחוז חברון ג'בריל אלבכרי, האחראי על מנגנוני הביטחון הפלסטיניים, ואמרו כי שני הבכירים חייבים להתייצב לחקירה. משפחתו של בנאת דרשה לחקור עוד 27 אנשי ביטחון שהיו שותפים למעצרו ולהעמידם לדין.

מפגינים בשכם מוחים אתמול, שישי, במרכז שכרם בעקבות הרצח של ניזאר בנאת בידי אנשי מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית (צילום: אקטיביסטילס)

גם אלפים השתתפו אתמול בהלוויית בנאת בחברון. משתתפי ההלוויה השמיעו קריאות בגנות הרשות וקראו להחלפת השלטון. המשתתפים צעדו ברחובות חברון וקראו "העם רוצה להפיל את המשטר" ו"לך עבאס". מפגינים התאספו גם ברמאללה, ברחבה של מסגד אל-אקצא בירושלים, בשכם ובערים נוספות.

יצוין שאתמול התכנס בחיפה הוועד המרכזי של המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) והמזכ"ל עאדל עאמר גינה במילים קשות את הירצחו של בנאט. בתום הישיבה מק"י פרסמה הודעה לפיה "זו פשע מחריד נגד את מבני העם הפלסטיני שנאבק נגד הכיבוש וכל צורות הדיכוי". עאמר אמר בישיבה ש"חופש הביטוי וזכויות דמוקרטיות נחוצים לעם הפלסטיני הנאבק מזה עשרות שנים נגד הכיבוש, למען חירותו ועצמאותו". "יש להפסיק את הרדיפות ואת דיכוי החירויות הדמורקטיות בכל שטחי הרשות הפלסטינים בגדה המערבית וברצועת עזה", הדגיש.

 

עוד בנושא:

מק"י וחד"ש גינו את רצח הפעיל הפלסטיני ניזאר בנאת בידי מגנוני הביטחון של הרשות