אלפים רבים הפגינו נגד ועידת הג'י 7 של המעצמות הקפיטליסטיות הגדולות

אלפים רבים של מפגינים השתתפו אמש (שבת) בצעדות מחאה בסמוך לעיירת הנופש ביאריץ בצרפת, שם נפתחה היום פסגת הג'י 7, מנהיגי המדינות הקפיטליסטיות הגדולות. על כך מסרה סוכנות הידיעות סין החדשה.

המוחים, שהתאספו באירון שבספרד, הקרובה לגבול עם צרפת, וצעדו כ-30 ק"מ עד להנדאי שחבל הבסקים בדרום צרפת בקרבת העיר ביאריץ שהפכה ליער מבוצר. המפגינים נגד הגלובליזציה הקפיטליסטית, המדיניות הכלכליתחברתית הניאוליברלית והרס הסביבה שמקדמים מנהיגי המדינות הקפיטליסטיות הגדולות בעולם. בנוסף, המפגינים כוללים פעילים בתנועות נגד גלובליזיציה, פעילים סביבתיים, מפגינים מקבוצת האפודים הצהובים וחברים רבים באיגודים המקצועיים. נמסר כי הפגנות ומחאות נוספות צפויות בצרפת ובספרד בימים הקרובים.

מפגינים נגד הגלובליזציה הקפיטליסטית, אמש, בדרום צרפת (צילום: סוכנות הידיעות סין החדשה)

פסגת מנהיגי הקפיטליזם הגלובלי שסימלה תמיד שיתופי פעולה בינלאומיים נפתחת בצרפת על רקע מחלוקות בין המעצמות האימפריאליסטיות השונות ובראשון ארה"ב הנוגעות כמעט לכל נושא שנמצא על סדר היום, כולל תוכנית הגרעין האיראנית ומלחמת הסחר בין ארה"ב וסין. זאת לאחר שבסוף השבוע השיתו שתי המדיניות מכסים נוספים על ייצוא והייבוא אחת על השנייה סין על מוצרים בהיקף 75 מיליארד דולר, וארה"ב בסך 550 מיליארד דולר.

בפסגת שבע המדינות הקפיטליסטיות הגדולות שהתקיימה בשנה שעברה בקנדה התעמתו המנהיגים עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על רקע החלטתו להטיל מכסים על יבוא פלדה ואלומיניום. גם השנה טראמפ צפוי לעורר כמה סערות ומחלוקות. בעלות בריתה של ארה"ב, כמו גרמניה, מודאגות מאיומיו של טראמפ להטיל מכסים על שורת מוצרים כמו מכוניות, מטוסים ויין, מחשש שהדבר יפגע בכלכלותיהן.

 קבוצת מדינות הג'י 7 מורכבת מארה"ב, בריטניה, צרפת, גרמניה, קנדה, יפן ואיטליה. עד 2014 גם רוסיה לקחה חלק באירוע, אך היא הודחה כאמור בעקבות סיפוח חצי האי קרים מאוקראינה. בפסגה משתתפים בדרך כלל גם נשיא הנציבות האירופית ונשיא המועצה האירופית המייצגים את האיחוד האירופי.