אלפים צפויים להגיע להפגנת ה-1 במאי בתל-אביב: מצעד נגד הגירוש של השקופות והשקופים

אלפים צפויים להגיע מחר (שישי) בצהריים להפגנת ה-1 במאי שתיערך בתל-אביב. המארגנים מסרו ש"יום הפועלות והפועלים הבינלאומי יעמוד השנה בסימן סכנת גירוש מבקשי המקלט ופינוי ודחיקה של משפחות מזרחיות מדרום תל אביב ובקריאה לשיקום שכונות דרום תל-אביב". בין יוזמי ההפגנה: חד"ש ומק"י, מרצ, הקואליציה הארצית להעסקה ישירה, כוח לעובדים, קו לעובד, מאבק עובדי הניקיון באוניברסיטת תל-אביב, מאבק סוציאליסטי, קואליציית "שותפות", עומדים ביחד ורופאים לזכויות אדם.

1

אלפים הפגינו בשבת האחרונה בעיר נצרת, בהפגנה של חד"ש ומק"י לציון ה-1 במאי (צילום: אל אתיחאד)

 

בקריאה שפורסמה לקראת ההפגנה נאמר "יחד נעמוד בסולידריות עם כל השקופות והשקופים, העובדות והעובדים המנוצלים:  מבקשי המקלט – רבבות עובדים ובני משפחותיהם שנמצאים תחת איום הגירוש וחוקים מפלים כמו חוק הפיקדון; דרום ת"א – נצעד למען פיתוח ושיקום מסיביים של שכונות הדרום לצד השקעה בקליטה של מבקשי המקלט ברחבי הארץ ובפתרונות דיור, פרנסה ורווחה בדרום תל-אביב ובמוקדים נוספים לטובת כלל התושבים, עצירת הפינויים והסדרה חוקית של בעלות על הקרקע של התושבים המכונים 'פולשים' על ידי הרשויות; עצירת תהליך הג'נטריפיקציה המואץ שדוחק ומגרש אלפי תושבות ותושבים ותיקות/ים מדרום תל אביב; נזעק בסולידריות עם עובדי הקבלן – ובעד העסקה ישירה; נמחה נגד הקטל בענף הבניין – בשנת 2018 לבדה נפלו אל מותם כבר 12 פועלים, ברובם עובדים זרים או פלסטינים תושבי הגדה המערבית".

כמו כן, "נצעד למען חתימה על הסכמים קיבוציים בענפים הבלתי מאורגנים; להעלאת קצבאות הנכות והזקנה; להעלאת שכר המינימום; להכרה בתרומתן הכלכלית של נשים העובדות בניהול משק הבית וטיפול בילדים ובמבוגרים ועבודתן שקופה; לתיקון עיוותי תקציב המדינה: כסף לשכונות ולא להתנחלויות, ונגד ייבוש התקציבים החברתיים ומדיניות ההתעמרות בעניים; נגד הכיבוש והשליטה הצבאית המתמשכת בעם הפלסטיני, ובעד שלום ובעד שלום צודק, נגד הגזענות על כל צורותיה הממסדיות-ממשלתיות והחברתיות, נגד החקיקה האנטי דמוקרטית, סכנת המלחמה המאיימת, נגד שלטון ההון – לשוויון כל העובדות והעובדים בלא הבדל לאום, דת, גזע, צבע, מין או מגדר". כאמור, ההתכנסות היא מחר (שישי 4 במאי), בשעה 12:30, בפינת הרחובות אלנבי-רוטשילד ומשם צעדה לעבר לגינת לוינסקי לבמת נאומים ומוסיקה.

 

ההפגנה בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/161779567810336