אלפים ציינו בסכנין את יום הנכבה; ברכה: לא נסכים לשוב לימי הממשל הצבאי

אלפים צעדו במרכז סכנין במחאה על ההסלמה הרצחנית ברצועת עזה ועל הגזענות כלפי ערבים בתוך ישראל, וכן לרגל יום הנכבה שצוין אתמול (שבת). על כך מסר הבוקר העיתון "אל-אתיחאד".

התהלוכה נערכה בחסות ועדת המעקב של הציבור הערבי בישראל, והשתתפו בה נציגים מחד"ש והמפלגות הערביות. המפגינים הניפו דגלי פלסטין וקראו בגנות הכיבוש והמשטרה ש"נותנת חסות לימין הקיצוני" בלוד וביפו. רבים מהמשתתפים היו צעירים ותושבי הגליל.

אלפים צעדו אתמול במרכז סכנין לציון יום הנכבה (צילום: אל-אתיחאד)

 

יו"ר ועדת המעקב, מוחמד ברכה, אמר בהפגנה: "לא נסכים שיעקרו אותנו משום מקום. לא נאפשר נכבה שנייה באל-קודס או בשייח ג'ראח. אנחנו שוקלים להכריז על שביתה כללית בחברה הערבית כדי שנעביר מסר אחיד בשם כל העם הפלסטיני". עוד גינה ברכה את גל המעצרים של הימים האחרונים של מנהיגים בכפר כנא ובשפרעם ודרש את שחרורם. עוד הוא גינה את המחסומים שהוקמו בידי המשטרה בכפר ג'דידה-מכר "לא נסכים לשוב לימי הממשל הצבאי".

יצוין שעדאלה – המרכז המשפטי לזכויות המיעוט הערבי בישראל בשמם של תושבי ג׳דידה-מכר, אל מפקד מחוז חוף במשטרה ניצב יורם סופר, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ואל השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, בדרישה להסיר באופן מיידי את המחסומים שהוצבו אמש בכל שלושת הכניסות אל היישוב.

במכתב שהועבר באמצעות עו״ד סאוסן זהר ממרכז עדאלה, נטען כי למשטרה אין את הסמכות לחסום באופן גורף יישוב שלם. "מיותר לציין עד כמה חמורה הגבלת חופש התנועה של כלל התושבים והשלכתה על חירותם של עשרות אלפי תושבי המקום.״ נכתב בפניית עדאלה, בה הודגש גם כי ״הגבלת תנועתם הגורפת של התושבים מקבלת משנה חומרה בימים אלו, כאשר עיד אלפטר עודנו חל. מדובר בענישה קולקטיבית של עשרות אלפי תושבים על לא עוול בכפם".

 

סרטון – אלפים מציינים בסחנין את יום הנכבה:

https://www.facebook.com/Alittihad44/videos/518389949354736