אלפים השתתפו בעצרת בת"א וקראו להפסיק את גירוש העובדות וילדיהן הישראלים

אלפים השתתפו אמש (שלישי) בהפגנה ברחבת מוזיאון תל אביב נגד מבצע הגירוש שעורכת רשות ההגירה והאוכלוסין נגד עובדות זרות וילדיהן. בין המשתתפים: פעילי חד"ש ובנק"י רבים, חניכי תנועות נוער – ביניהם חניכי השומר הצעיר מרחבי העולם שהניפו שלטים בשלל שפות; לצד ילדים הלומדים עם ילדיהם של מהגרי עבודה בעיר. בעצרת שנערכה תחת הכותרת "הפגנת חירום" קראו המפגינים לחדול מהמבצע שהחל לפני כשבועיים.

ילדים ואימהותיהם מפגינים נגד הגירוש (צילום: אקטיבסטילס)

 

הילד הישראלי קיאן אסטה בן ה-10, שבית הדין לעררים בתל אביב אישר את גירושו לפיליפינים יחד עם אמו אמר: "אולי ראיתם אותי בטלוויזיה כשלקחו אותי מהבית שלי.  שברו לנו את החלון וגם את הדלת. זה היה מאוד מפחיד. אנחנו לא עשינו שום דבר רע לאף אחד. הם שמו אותי, את אחותי ואת אמא שלי בכלא. היינו שם הרבה זמן, בערך שבוע, וזה היה לי לא נעים". קיאן יגורש בספטמבר הגרוב עם אחותו קתרין (5) ואמו ג'רלדין. הם נעצרו בביתם ברמת גן לפני שבועיים לאחר שפקחי ההגירה פרצו את הדלת ושהו כשבוע במעצר במתקן "יהלום" בנתב"ג.

"אני ישראלי", המשיך קיאן. "אני לא מבין למה רוצים לגרש אותי. אני לא עשיתי כלום. תמיד הייתי בישראל ואני מאוד אוהב את ישראל. אני אוהב את כל החברים שלי. למה לקחת ילדים מהבית שלהם ולשים אותם בכלא ולגרש אותם? בבקשה תעזרו לנו".

מישל טריניאנס, בת 24, סיפרה: "נולדתי בישראל וגדלתי ברמת גן. ההורים שלי עבדו בסיעוד אצל ישראלים, שאני קראתי להם סבא וסבתא. לפני כמעט עשר שנים גם אני הייתי מועמדת לגירוש, יחד עם אחי והוריי. לפני עשר שנים עמדתי על במה דומה ונלחמתי עם חבריי על העיד שלי בישראל.

יצוין שאתמול נעצרה משפחה שלישית לקראת גירוש ולה ילדים בגיל בית ספר. זאת, במסגרת המבצע של רשות האוכלוסין וההגירה מתכננת לגרש כ-100 עובדות רובן מהפיליפינים, ואת ילדיהן שנולדו וגדלו בישראל. שתי המשפחות הקודמות כוללות אם ובנה, אופרסינה ומייקל ג'יימס (12) קוואנקה מיהוד, ואם ושני ילדיה, ג'רלדין, קיאן (10) וקתרין (5) אסטה מרמת גן.

המארגנים מסרו אתמול כי "המעצר הבוקר הוא ניסיון אחרון ונואש של פקחי ההגירה, רשות האוכלוסין והעומד בראשם להפחיד את האימהות מלהגיע לעצרת הגדולה הערב. מה שכנראה לא יודעים במשרד הפנים זה שאת המאבק נגד הגירוש מובילות דווקא אותן אימהות שמנסים להפחיד, נשים אמיצות וחזקות, שיעשו הכל בשביל הילדים שלהן".

בשבוע שעבר פרסמה הסתדרות הפסיכולוגים גילוי דעת שנשלח לנשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרים בממשלה, שמגנה את מבצע הגירוש. בגילוי הדעת של הפסיכולוגים נכתב כי "עלינו להתריע על ההשלכות החמורות לבריאותם הנפשית של הילדים כתוצאה מחוויית המעצר והגירוש. מדובר בחוויה טראומטית מתמשכת עבור ילדים צעירים, החיים תחת איום מתמשך ויומיומי של עקירה אלימה וחוויית רדיפה בידי השלטונות. מחובתנו להבהיר כי הטיפול הקיצוני והלא מידתי הנחשף במהלך הנוכחי הינו פוגעני, מסכן את בריאותם ואת המשך התפתחותם הנפשית ובפירוש אינו לטובתם של הילדים שבנידון".

כמו כן, ראשי הכנסייה הקתולית בישראל הביעו בסוף השבוע דאגה לנוכח ההחלטה לגרש את העובדות הזרות וילדיהם. "אכן, גם אם מדובר במהגרות עבודה אשר איבדו את מעמדן ואת אשרת השהייה שלהן בישראל, לא ניתן להתעלם מהנסיבות המיוחדות שלהן ושל ילדיהן, ילידי הארץ", אמרו.