אלפים הפגינו נגד האלימות ולמען החיים בכיכר רבין; שני צעירים נרצחו בקלנסואה  

אלפי בני אדם השתתפו אמש (חמישי) בהפגנה בתל-אביב בדרישה למיגור הפשיעה והאלימות בחברה הערבית ובמחאה על אזלת ידן של ממשלת הימין והמשטרה. ההפגנה נערכה בכיכר רבין בתל אביב. במחאה השתתפו ערבים ויהודים, בייחוד צעירים, וכן נציגים בכירים בהנהגת החברה הערבית ובהם יו"ר ועדת המעקב, מוחמד ברכה. ווטפא ג'באלי, אחת האימהות שאיבדה את בנה סעד אמרה למתכנסים כי "אנחנו רק רוצות שלא יהיו אימהות נוספות שיצטרפו לשכול". את ההפגנה יזמו פורום האמהות השכולות למען החיים בשיתוף ארגונים נוספים בהם ועדת המעקב העליונה לענייני הציבור הערבי, ועד ראשי רשויות ערביות ועשרות ארגונים. גם פעילי חד"ש, מק"י ובנק"י רבים הגיעו אמש לכיכר.

אלפי מפגינים נגד אלימות, אמש, בכיכר רבין בתל-אביב (צילום: בוקרה.נט)

 

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה (חד"ש) נשא דברים בעצרת ואמר כי "אנחנו ננצח את הפשיעה ואלימות, ונסלק את ארגוני הפשע מהחיים שלנו. הדור הצעיר שגדל כאן עוד ירגיש בטוח להסתובב ברחובות". "אנחנו עומדים פה עם לב כואב וגב זקוף – החברה הערבית לא תעשה משא ומתן על הזכויות הבסיסיות ביותר שלנו", הוסיף עודה. "לא נסתפק בפחות משוויון מלא והיכולת לישון בשקט בלילה. לאף הורה לא מגיע לחיות בפחד מתמיד מדפיקה מפתיעה בדלת. אף מורה לא צריך להודיע לתלמידים שמעכשיו תמיד יהיה מקום בכיתה שיישאר ריק".

ח"כ עודה הדגיש: "אני בטוח שנצליח כי שמעתי את זעקת ההמונים באום אל פחם, כי אני מסתכל בעיניים של האימהות היקרות שקמו מהשכול – ורואה את כל מה שטוב בחברה שלנו: תאוות החיים, הסולידריות, והאמונה בצדק שתמיד תתגבר על הכאב והייאוש. אני בטוח שנצליח כי עומדים מולי כעת אלפי ערבים ויהודים שמסרבים לחיות במציאות של הפרדה, בה מכת הפשיעה ואלימות היא הבעיה של אזרחים ערבים. המאבק למען החיים הוא קודם כל למען שוויון, לא כסיסמא או מס שפתיים, אלא שוויון עמוק ומהותי: שוויון בחינוך, רווחה, וגם באכיפה. אנחנו נלחמים למען מציאות בה צעירים וצעירות יראו עתיד בלי ארגוני פשע. בה לא עורכים הלוויות לנערים בני 15 ."

יצוין ששעות ספורות לאחר תום המחאה בתל-אביב, שני צעירים נורו למוות בקלנסואה. הצוותים הרפואיים קבעו במקום את מותו של לית' נסרה, בן ה-20, ובבית החולים בילינסון בפתח תקווה מת מפציו מוחמד חטיב בן ה-22 – אחיינו של מנכ"ל עיריית קלנסואה, אשרף חטיב, שניצל מניסיון חיסול לפני כמה ימים ועדיין מאושפז באותו בית חולים. צעיר שלישי מאושפז במצב בינוני בבית החולים, וצעיר רביעי נפצע קל ושוחרר לביתו.

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ עודה, כתב בחשבון הטוויטר כי "רצח שני הצעירים בקלנסואה הלילה הוא תוצאה של אדישות הממשלה והמשטרה, והפקרת התושבים בידי ארגוני פשע. כשעוברים לסדר היום על ניסיון רצח של מנכ"ל העירייה, הפושעים מקבלים את המסר שחיי התושבים מותרים".

 

סרטון – דברי ח"כ איימן עודה, אמש, בכיכר רבין:

https://www.facebook.com/AymanOdeh1975/videos/459829688552932