אלפים הפגינו בתוניסיה נגד ההפיכה של הנשיא קייס סעיד ולמען דמוקרטיה

אלפים רבים הפגינו אתמול (ראשון) במרכז תוניס, בירת תוניסיה, נגד ההפיכה של הנשיא קייס סעיד ולמען הדמוקרטיה. זאת, ביוזמת ההתארגנות החדשה בשם "אזרחים נגד ההפיכה" שהוקמה בשבוע שעבר והדורשת מהנשיא להתפטר, לקיים בהקדם בחירות חופשיות ולהשיב את המדינה למסלול הדמוקרטי. כך מסר הבוקר העיתון הקומוניסטי הצרפתי "הומניטה".

כוחות פוליטיים הצטרפו למחאה, ובהם מפלגות השמאל, ולדברי המארגנים כ-20 אלף אזרחיות ואזרחים לקחו חלק במחאה שנערכה מול הפרלמנט. כוחות משטרה גדולים שמרו על מתחם הפרלמנט וחלק מהמפגינים ניסו להסיר את המחסומים שהוקמו בשעות הבוקר המוקדמות על ידי כוחות הביטחון. הבוקר מסרה המשטרה שאמש נעצרו כמה מהמפגינים בטענה כי "נשאו כלי נשק" או "פגעו בשוטרים".

אלפים רבים מפגינים, אתמול במרכז תוניס נגד ההפיכה של הנשיא קייס סעיד ולמען הדמוקרטיה (צילום: הומניטה)

 

נשיא תוניסיה סעיד הודיע ב-25 ביולי האחרון כי הקפיא את פעילות הפרלמנט במדינה ופיטר את ראש הממשלה הישאם משישי מתפקידו. ההודעה יצאה שעות ספורות לאחר שמפגינים יצאו לרחובות בכמה אזורים במדינה בדרישה לפטר את הממשלה ולפזר את הפרלמנט במחאה על הטיפול הכושל בנגיף הקורונה והמשבר הכלכלי הגואה במדינה. יו"ר הפרלמנט כינה את המהלך "הפיכה".

מאז שנבחר לנשיא ב-2019 היה סעיד ביריבות פוליטית מתמשכת עם משישי ותנועתו האסלאמית, שחסמה לא פעם מינויים פוליטיים והסיטה משאבים דרושים לטיפול בבעיות הכלכליות והחברתיות בתוניסיה.